ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українцям тут не місце: політолог про конфлікт шведського гіганта Scania та українського дилера “Журавлина”
Цитата
“Нам немає на що сподіватись, окрім справедливого суду, бо високопосадових покровителів і посольств у нас за спиною не стоїть. Я завжди був за право мирно владнати будь-який конфлікт, але для цього потрібно бажання обох сторін. Ми вже довели у суді, при чому кількох інстанцій, що контракт між нами був чинний на момент публікації на сайті Scania про те, що з „Журавлиною“ вони більше не співпрацюють. Їм потім у судовому порядку довелось спростовувати це. Ще ми довели в суді, що нам перешкоджали виконувати наші обов’язки, коли наші угоди весь цей час були чинні, бо у Scania вирішили розривати їх не у законний спосіб. Не вийшло! До речі, угода наша зі Scania Україна про незалежну майстерню Вищий господарський суд не розірвав, і вона наразі діє. Попри це Scania її просто не виконує і вважає розірваною. Не бачу проблем робити все відповідно до норм закону та договорів, а у Scania вважають себе вищими за ці норми, напевно. Тепер у Господарському київському суді ми довели, що недоотримали від Scania Україна за період з 2012 до 2017 року оплату та компенсацію інших наших витрат розміром у 123 мільйони гривень. Все задокументовано, є докази, є факти. А Scania Україна натомість замість аргументів у суді плакати розвішували по Києву, називаючи наші суди корупційними”, — зазначив Політило.
Деталі
Окремо він прокоментував, чому не погодився на мирну пропозицію від Scania після початку конфлікту багато років тому викупити сервісний і дилерський центр “Журавлина”, про що днями повідомили на сайті дистриб’ютора шведських вантажівок.
“Я прочитав про те, що був якийсь лист із якоюсь пропозицією як раз у Scania Україна на сайті тиждень тому. Уявлення не маю, про що йде мова. За всі роки наших судових процесів я не отримував від Scania жодних офіційних листів чи пропозицій мирових угод. Мене ця інформація дуже здивувала, тому що з часів, коли почалися наші конфлікти, Scania ніколи не відрізнялась дипломатичною європейською поведінкою або бажанням вести цивілізовані перемовини. Ну нехай знають, що якщо вони писали мені якийсь лист із пропозицією угоди чи мирного владнання конфлікту, то до мене він не дійшов. Розбираються нехай там у себе, а у мене завжди був порядок у всіх документах”, — зазначив Політило.
Суть конфлікту Scania Україна та “Журавлини”
Конфлікт почався з бажання дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна у 2009 році змінити умови договорів для сервісного та дилерського центра “Журавлина” на менш вигідні. При цьому нові умови було ініційовано вже після зроблених “Журавлиною” інвестицій в шведського дистриб’ютора. Коли український дилер запропонував обговорити ситуацію, керівництво Scania Україна опублікувало на сайті повідомлення для клієнтів про те, що стосунки з українцями розірвано, хоча договори все ще були в силі, а спеціальна процедура з їхнього розірвання не була запущена.
Відтоді між двома суб’єктами господарської діяльності почалися тривалі та складні судові процеси.
У результаті кульмінацією судових процесів стала перемога “Журавлини” на 123 млн грн компенсації за виконання робіт у 2012-2017 рр. У публічному просторі рішення суду зустріло супротив з боку шведської сторони, окремих народних депутатів, які нібито захищають права інвесторів. При цьому у судовому порядку компанією “Журавлина” було доведено, що договір був розірваний не відповідно до його умов. Українці також у суді довели, що після того, як почався конфлікт, Scania Україна усіма можливими способами перешкоджала українському дилеру та сервісному центру виконувати свої зобов’язання за договором: відімкнула від усіх можливих електронних систем і сервісів з обслуговування клієнтів.