Деталі
За його совами, наразі українські аграрії стикаються не лише із зовнішніми проблемами, наприклад блокуванням агроекспорту, а й з внутрішніми, які потрібно вирішувати безпосередньо в межах України та за допомогою уряду.
Головною наявною проблемою Леонід Козаченко вважає логістику, вартість якої збільшилася через військове вторгнення рф майже в 4 рази.
“І це вдарило по кишені виробників продукції — вони у багатьох випадках отримали втрати, а не прибутки від того, що вирощували продукцію. Тому це є головна проблема, над якою треба працювати”, — зазначив експерт.
В якості одного із шляхів вирішення транспортного питання він запропонував запровадження практики приватної власності не лише на вагони, а й на локомотиви. За його словами, наприклад, у ЄС “хочеш — купуй локомотив чи вагон, навіть пасажирський”.
“Це є бізнес й конкуренція. В Україні немає конкуренції, є бізнес та є монополізм. Тут треба багато працювати”, — зазначив він.
Також, за словами експерта, наразі в АПК є “дуже багато питань до фіскальної політики”, про які “можна говорити окремо й багато”. Зокрема, серед цих питань він відзначив проблеми з блокуванням ПДВ-реєстрації.
“І останнє — відновлення того, що ми втратили у результаті війни. Це й заміновані поля, й розмиті після підриву ГЕС та окуповані землі, забрана продукція з елеваторів й ферм наших. Усе це треба компенсовувати, відновлювати, ставити на ноги”, — резюмував Леонід Козаченко.