Цитата:
"Раніше для нас були важливими собівартість, безпека, якість продукції, а споживача ми не знали. Вважали, що ним має займатися дистриб’ютор. Нині ми зрозуміли, що це наше завдання, вивчаємо потреби клієнта і хочемо дістатися до його тарілки", - додає він.
До 2023 року МХП планує запустити 2000 "М’ясомаркетів"
Тепер виробництво сировини - лише частина бізнесу МХП.
"Ми прагнемо полегшити життя людини. 69% людей хочуть споживати різноманітну здорову їжу, але не роблять цього, бо це вимагає багато часу і грошей. Ми пропонуємо рішення "під лінощі", - додає Косюк.
Саме тому минулого року МХП запустив так звані "магазини біля дому". Замість точок "Наша Ряба" у містах України почали з’являтися "М’ясомаркети", де окрім м’яса можна придбати і супутні товари (спеції, маринади, овочі тощо). Їх принциповою відмінністю від "Нашої Ряби" є більші площі (щонайменше 45 кв. м.), сучасний дизайн, широкий асортимент.
"Ринок хоче магазинів біля будинку, які б давали не лише м'ясо, а й якийсь мінімальний набір продуктів. Те, що ми робимо, потрібно було починати три роки тому", - каже Косюк.
До кінця 2023 року МХП планує відкрити 2000 "М'ясомаркетів". Обсяг інвестицій, необхідний для відкриття одного "М'ясомаркету", складає від 50 до 120 тис. дол. За оцінкою компанії, магазин має окупитися за 3-4 роки.
"McKinsey" оцінює дефіцит магазинів біля дому в Україні приблизно в 7000 одиниць. Ми хочемо зайняти орієнтовано 30% цього ринку", - розповідає Косюк.
МХП розвиває здоровий фаст-фуд
Інший напрям трансформації МХП - мережа франчайзингових ресторанів.
"Ми хочемо перевернути ресторанну карту України", - уточнює власник МХП, додаючи, що задовольнить попит українців на здоровий фастфуд.
З 2020 року МХП розвиває два ресторанні формати – шаурмові "Doner Market" та гостростудії "Секрети шефа".
"Ми постійно щось шукаємо. Наша бізнес-модель повсякчас допрацьовується. Я не можу сказати, що ми знайшли якусь чарівну формулу", - коментує Косюк.
Експертна оцінка
Інвестори більше вірять у кулінарні, ніж у просто сировинні компанії, підтверджує стратег фінансової компанії Finteum Андрій Нестерук. За його словами, виробники м'яса торгуються на біржах із мультиплікатором не більше 10 EBITDA, водночас мультиплікатори сервісних компаній доходять до 20–30.
"Якщо МХП вдасться змінити позиціонування з сировинної компанії на сервісну, це допоможе йому збільшити капіталізацію в рази", – каже Нестерук.
Трансформація – один із чинників, що підвищує котирування акцій МХП, пояснює економічний експерт Олександр Охріменко.
"Процес трансформації компанії позитивно впливає на динаміку котирувань акцій підприємства. Справа в тім, що трансформація – це у випадку МХП зростання прибутків компанії. Як наслідок – зростання дивідендів, що мають пряме відношення до ринкової вартості компанії. Чому у випадку МХП – тому що їм це, на мій погляд, вдається робити вдало", - додає Охріменко.
Додамо, що МХП - публічна компанія, якції якої розміщені на Лондонській фондовій біржі
Додатково
За останні 9 років МХП приріс активами в Україні та за кордоном, відновив нові ринки збуту у 80 країнах, побудував маслоекстракційний завод і біогазові станції, які забезпечують усі фабрики компанії електроенергією.
Бізнес МХП в Україні складається з 9 напрямків: вирощування зерна, соняшнику і сої на 380 тис. га , виробництво комбікорму, біогазові станції потужністю 17 Мвт, виробництво птиці та яєць, м’ясопереробка і франчайзингова мережа "Наша Ряба" з 1839 точок.
Разом з європейськими партнерами МХП управляє фабриками у Нідерландах і Словаччині. В 2019 році компанія вперше самостійно купила потужності в Європі – словенського виробника м'яса птиці Perutnina Ptuj за 221 млн євро. Його птахофабрики знаходяться в Хорватії, Сербії, Македонії, Боснії і Герцоговині, Австрії та Румунії і постачають м'ясо до 15 європейських країн. У 2019 році новий актив додав до загального доходу МХП 271 млн дол.