Так, дистриб’ютор шведських вантажівок Scania Україна за час своєї діяльності в Україні потрапив у скандали з ухиленням від податків, витісненням з ринку своїх дилерів, використанням політиків для лобіювання власних інтересів, тиском на судову систему, порушенням умов договорів з сервісними центрами. Однак, за “сприяння” посольства Швеції, окремі народні депутати підтримали іноземного інвестора, не зробивши нічого, щоб зупинити масований тиск з боку Scania Україна на судову гілку влади.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ставлення як до тварин: відгуки про Scania ставлять під сумнів репутацію цивілізованої європейської компанії
Цитата
“Це пов’язано із меншовартістю наших чиновників — представників влади. Кланяються іноземцям, вважають що вони ледь не боги — іноземні компанії й інвестори, замість того щоб лобіювати та підтримувати власний бізнес, людей, українців, які там працюють, — вони перевагу віддають іноземним. Хоча в усьому світі в першу чергу влада стоїть біля інтересів власних людей”, — пояснює Павловський.
Деталі
Експерт з соціальних питань також підкреслює, що окрім токсичної бізнес-поведінки за фасадом європейських компаній часто відбувається принизливе ставлення й до співробітників, які повністю беззахисні перед такими гігантами, як Scania.
“Наші чиновники, мабуть, і не знають, як з нашими людьми поводять себе в таких компаніях. Куди скаржитися українцю, якого цькують у такій компанії?” — зазначає Павловський.
Окремо експерт зауважує, що правила повинні бути однакові, а умови — рівні як для великих іноземних, так і для маленьких українських бізнесів.
“На території України, як і в усіх європейських країнах, діє правило, що вимоги закону ведення бізнесу повинні бути однакові для всіх суб’єктів господарювання не залежно від країни походження. Всі повинні працювати в однакових правилах і з однаковими умовами. І якщо якісь є питання — звертатися до арбітражних і судових органів, аби розв’язують свої проблеми”, — резюмував Павловський.
Контекст
Нагадаємо, Північний апеляційний господарський суд задовольнив апеляційну скаргу дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна, скасувавши судове рішення першої інстанції про виплату колишньому дилеру “Журавлина” 123 млн грн компенсації.
Через потужне політичне лобіювання інтересів шведської Scania в Україні експерти не впевнені у відсутності тиску на Північний апеляційний господарський суд. Так, посол Швеції Тобіас Тіберг неодноразово наголошував, що подальші шведські інвестиції в Україну можуть опинитись під питанням у випадку програшу Scania у суді. Тож експерти не виключають, що шведський посол цілком мав можливість кулуарно просити сприяння у вищих владних кабінетах для розв’язання судового конфлікту на користь шведської компанії Scania.
Зазначимо, що судові процеси між дистриб’ютором шведських вантажівок Scania і українським підприємством “Журавлина” тривають ось уже близько дев’яти років. І до публічної заяви колишнього виконавчого директора Scania Україна Андреаса Пуеккера ситуація висвітлювалася тільки з боку інтересів самої Scania: українська компанія “Журавлина” опинилася під масованими репутаційними атаками, крім того, що стала жертвою експансивної політики шведської компанії в Україні.