В Антимонопольному комітеті на питання журналіста УНН не повідомили, на якій стадії знаходить дослідження становища Scania на ринку вантажних автомобілів України. Наразі УНН очікує відповідь на письмовий запит з приводу цього питання. При цьому окремі експерти переконані, що таким чином АМКУ процесуально намагається затягти розгляд заяви “Журавлини” на невизначений час.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Несправний карданний вал: як токсичне ставлення Scania до українських партнерів гальмує шведські вантажівки
Зі свого боку власник української компанії “Журавлина” Олег Політило наголошує у коментарі УНН, що ще у 2015 році в судовому порядку було доведено те, що “Scania Україна” перешкоджала виконувати договірні зобов’язання своєму сервісному центру, “виживаючи” з ринку.
Деталі
Зокрема, рішенням Господарського суду Рівненської області від 24.11.2015 р. та постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 29.02.2016 р., які залишено без змін Постановою Вищого господарського суду України від 27.04.2016 р. у справі № 918/1065/15 встановлено, що “Scania Україна” створювали перешкоди “Журавлині” у виконанні Угоди про Майстерню. Українську компанію позбавили доступу до корпоративних програмних продуктів, які забезпечували взаємодію сторін угоди (КІСУП “МІФ”, електронного порталу Sail, електронної онлайн програми аналізу робочих даних автомобілів Scania (VERА Operational Analysis), електронної програми технічної підтримки Dealer Fras, електронної програми MULTI), можливості самостійно здійснювати закупівлю запасних частин у “Scania Україна”.
Цитата
“Рівненський апеляційний господарський суд дійшов висновку, що встановлені судом дії „Scania Україна“ свідчать про пошук ними підстав для припинення дії Угоди про Майстерню та виключення „Журавлина“ з-поміж офіційних дилерів без дотримання принципів справедливості, добросовісності та розумності, які є основою для конструктивної та продуктивної співпраці”, — розповів Політило.
Контекст
Антимонопольний комітет у судовому порядку був зобов’язаний повторно розглянути заяву колишнього дилера “Журавлини” про можливі ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Scania Україна. Натомість — АМКУ розпочав безстрокове дослідження становища Scania Україна на ринку вантажних автомобілів.
За словами власника українського підприємства “Журавлина” Олега Політила, внаслідок агресивної та експансивної політики Scania Україна, незалежні дилери в Одесі та Львові припинили діяльність, а київський (“Проскан”) і сарненський (“Журавлина”) дилери, хоч фактично й припинили діяльність, але продовжують відстоювати свої права в судових спорах із представництвом шведського гіганта.