Йдеться про дві закупівлі. За відбір кандидатур на голову правління “Укрзалізниця” готова витратити 979 тис. грн, а за послуги з відбору членів правління — 960 тис. грн.
“Чи допоможуть нові закупівлі кадрових послуг підібрати чесних і незаангажованих людей, які будуть зацікавлені у розвитку компанії та впроваджуватимуть якісні зміни? Питання складне, але з огляду на попередній досвід УЗ, відповідь "Zалізниці без корупції“ буде радше негативною”, — констатує експерт.
Він нагадав, що на конкурсній основі обирали попереднього очільника “Укрзалізниці” Володимира Жмака. Це обійшлося підприємству у 837,5 тис. грн, які були сплачені представництву міжнародної компанії Boyden.
“Щоправда, закупівля пройшла як звіт про укладений договір і жодного інформаційного документу на Prozorro немає. Тож важко зрозуміти, чим керувалася кадрова компанія, і на яких умовах вона відбирала кандидатів”, — коментує фахівець, додаючи, що Жмака обирали без залучення громадськості та незалежних організацій, а пропрацював він трохи більше ніж пів року і звільнений зі скандалом.
Умови цьогорічного конкурсу доволі передбачувані, продовжив Кирпа. Кадрова компанія зробить попередній відбір кандидатів і передасть матеріали представникам “Укрзалізниці”. Останні, своєю чергою, обиратимуть голову правління, інформує він.
“Сам же фінальний відбір та погодження кандидатів буде проходити з представниками УЗ, без залучення громадськості чи експертів ззовні. Тому про жоден незалежний конкурс знову не йдеться”, — резюмував фахівець.
Доповнення
“Укрзалізниця” не вперше залучає дорогі міжнародні компанії для пошуку співробітників. Так, у квітні 2018 року незалежних членів наглядової ради державного підприємства добирала міжнародна рекрутингова компанія “Odgers Berndtson”.
Утім, з плином трьох років діяльності таких членів наглядової ради “Укрзалізниці” підприємство отримало рекордний збиток у 11 млрд грн. З початку 2021 року збиток становив уже 1,7 млрд грн.
Окрім того, парламентська Тимчасова слідча комісія з оцінки критичного стану “Укрзалізниці” визнала підібраних міжнародниками членів наглядової ради некомпетентними і закликала негайно їх звільнити. Нагадаємо, серед нинішніх членів наглядової ради “Укрзалізниці” - Шевкі Аджунер, Андреас Матьє, Сергій Лещенко та Олег Журавльов.
При цьому зарплати некомпетентних членів наглядової ради та менеджменту “Укрзалізниці” в 50 разів перевищують зарплату залізничників, яка становить 11 тисяч гривень.