Цитата:
"Стан, у якому зараз опинилася Укрзалізниця, вже не дозволяє їй повною мірою виконувати свої основні завдання. Останніми роками залізниця неспроможна перевозити всіх охочих подорожувати пасажирів. Не здатна вона перевезти і всі вантажі, транспортування яких потрібне для економіки та обороноздатності держави. Якщо зараз у роботу не включиться вся вертикаль влади, що несе відповідальність за роботу державного стратегічного підприємства – наслідки будуть катастрофічними", – наголошує Гришина.
Деталі
За її словами, пасажирські перевезення Укрзалізниці постійно скорочуються. За прогнозами експертів ТСК, у 2021 році обсяги перевезень пасажирів будуть остаточно втрачені і складуть не більше 65% від рівня 2019 р., зменшується кількість приміськіх пасажирськіх перевезеннь – за останні 5 років їхній обсяг скоротився на понад 52%.
Водночас працівники Укрзалізниці доведені до відчаю, розповіла очільниця ТСК під час презентації звіту.
"У галузі є нормою зарплати у 5-6 тисяч гривень, кваліфіковані працівники масово йдуть з Укрзалізниці. Такі дії правління Укрзалізниці та наглядової ради призвели до звільнення 169 тис. (55%) переважно кваліфікованих працівників – зокрема тих професій, що забезпечують перевізний процес", – розповіла Гришина.
Вона наголошує і на критичному стані інфраструктури та рухомого складу. Близько 60% локомотивів, що працюють на коліях Укрзалізниці, технічно не придатні для експлуатації.
"Йдеться про постійну небезпеку, яка чатує на всіх, хто працює та користується залізницею. Машиністи виводять на розбиті колії Укрзалізниці уламки застарілої техніки, ризикуючи власним життям та життям пасажирів, тому що план оновлення та модернізації рухомого складу, який є визначальним для працездатності галузі, було виконано лише на 65,1%, не освоєно майже 13 млрд грн", – повідомила Гришина.
Також перевіркою встановлено, що протягом 2016 – 2021 рр. правління та наглядова рада АТ "УЗ" складали фінансові плани зі штучно заниженою на 24% собівартістю перевезень, Мінінфраструктури їх погоджувало, а Кабінет міністрів затверджував.
"Таким чином, шляхом обману системна багаторічна деградація та занепад стратегічної для держави галузі видавалися за благополуччя та розвиток", – підсумовує Гришина.
Висновок
ТСК запропонувало Кабінету міністрів України змінити кадрову політику "Укрзалізниці" та передбачити у кваліфікаційних вимогах до претендентів на керівні посади обов’язкову профільну освіту та релевантний досвід роботи не менше 10 років.
Крім того, пропонується забезпечити підвищення заробітних плат робітничих професій у відповідності до Галузевої угоди з урахуванням ринкового обґрунтованого рівня.
Також серед вимог ТСК - підготовка інвестиційної програми і неухильне дотримання.
Звіт ТСК буде направлено Президенту України, прем’єр-міністру, міністру інфраструктури, народним депутатам та Офісу Генерального прокурора.