Цитата
"На власника одеського закладу «Cafe de Flore», у якому вигнали клієнтку за прохання обслуговувати державною мовою, складено адміністративний протокол", - цитують у відомстві представницю Уповноваженого із захисту державної мови Ярославу Вітко-Присяжнюк.
Деталі
Коментуючи ситуацію, вона зазначила, що “виганяти клієнтку із закладу за прохання обслуговувати державною, - це більше, ніж порушення мовного закону". "Гадаю, власник кафе сповна відчув на собі реакцію суспільства”, - зазначила вона.
“Окремо звертаю увагу місцевої влади на цей випадок та прошу вжити невідкладних заходів реагування. (...) Зі свого боку ми ініціювали затвердження обласної мовної програми, збільшуємо мережу мовних курсів, співпрацюємо з правоохоронними органами, допомагаємо студентським мовним омбудсменам, надаємо практичну допомогу громадам півдня України”, - уточнила Ярослава Вітко-Присяжнюк.
Контекст
В одеському закладі громадського харчування відвідувачці відмовили в обслуговуванні українською мовою, про що дівчина повідомила у TikTok.
Довідково
Відповідно до статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» обслуговування споживачів здійснюється державною мовою. З 16 липня 2022 року запроваджена адміністративна відповідальність за порушення мовного закону. Розмір штрафу становить від 3400 до 8500 грн., якщо порушення вчинено вперше. За повторне протягом року порушення накладатиметься штраф від 8500 до 11900 грн.