За її словами, аудиторами ДФС було проведено низку перевірок щодо дотримання такими платниками вимог податкового законодавства.
“Для першочергових перевірок було відібрано 150 суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж паливно-мастильних матеріалів. Кожен з них використовує у своїй діяльності більше 10 АЗС. За результатами 42 завершених документальних перевірок було встановлено порушення в усіх випадках”, — розповіла Н.Рубан.
За словами Н.Рубан, платникам донараховано близько 3,1 млрд грн податків та штрафних санкцій. З них податку на додану вартість — 2 млрд грн та акцизного податку — 0,8 млрд гривень.
“Основним порушенням є неправомірне відображення в декларації з акцизного податку реалізації через АЗС підакцизних товарів як продажу для комерційного використання, а також застосування дефектних документів при формуванні податкового кредиту”, — зазначила Н.Рубан.
Крім того, як розповіла посадовець, у 2016 році проведено 600 фактичних перевірок, за результатами яких застосовано штрафних санкцій на загальну суму 18,9 млн гривень.
Серед порушень, встановлених під час перевірок, — не оприбуткування отриманих готівкових коштів (у половині проведених перевірок), продаж товарів, не облікованих у встановленому чинним законодавством порядку (у кожній четвертій перевірці), невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів) (у кожній третій перевірці).
Нагадаємо, як повідомляв УНН, лише у місті Києві нараховується близько 420 нелегальних АГЗС і 203 АЗС, де встановлені газові модулі.
За словами С.Корецького, цивілізований ринок постійно і відверто говорить про ситуацію, яка зараз складається на ринку палива через “розгул” “сірих” дилерів.
“Ми пишемо відкриті листи, звертаємося до правоохоронних органів з тим, щоб вони вживали всіх необхідних дій для того, аби зупинити цю незаконну діяльність.
Звичайно, у стані економічної кризи люди будуть шукати для себе більш дешевші варіанти, і пального також. Завдання одне — позакривати незаконні осередки паливного бізнесу, та дати таким чином можливість системним гравцям, які сплачують всі податки, які везуть якісне пальне, працювати так, як вони працюють”, — наголосив гендиректор компанії WOG.
Як відомо, роздрібний акциз, який експерти називають основною причиню розквіту нелегального ринку пального, може бути скасованим до кінця року.