Деталі
За її даними, повернення субмарини пов’язано з наближенням закінченням терміну оренди: у 2012 році вона була передана індійській стороні в 10-річний лізинг. Офіційних коментарів з цього приводу поки не надходило.
За відомостями індійського телеканалу NDTV, передчасне повернення підводного човна обумовлено “проблемами її утримання, в тому числі силової установки”. Субмарина з індійським екіпажем на борту слідує до Владивостока в супроводі кораблів Росії і Індії, зараз вона знаходиться в Сінгапурі.
При цьому в суботу в пресслужбі Тихоокеанського флоту повідомили, що загін його кораблів у складі великого протичовнового корабля “Адмірал Трібуц” і морського буксира “Калар” прибув до Сінгапуру і встав на якір в районі військово-морської бази Чангі, де поповнить запаси. Раніше кораблі флоту відвідували Сінгапур з діловим заходом менше місяця тому — 11 травня.
В “Рособоронекспорті” (входить в Ростех) відмовилися коментувати інформацію про повернення підводного човна.
Контекст
Це вже другий атомний підводний човен, орендований Індією за всю історію двосторонніх відносин. До цього в січні 1988 року ВМС республіки отримали в лізинг від СРСР багатоцільовий атомний підводний човен проекту 670 “Скат” К-43. За три роки служби в їхньому складі під назвою “Чакра” вона зробила багато виходів в море. За даними індійських ЗМІ, Нью-Делі планує в 2025 році взяти в оренду ще один російський АПЧ. Очікується, що нею стане субмарина проекту 971 “Братськ”, яка зараз проходить модернізацію в Центрі судноремонту “Зірочка” (входить в Об’єднану суднобудівну корпорацію).
Крім того, Індія будує власні атомні підводні човни. У 2018 році вперше вийшла в море перша така субмарина “Аріхант”, озброєна балістичними ракетами з ядерними боєголовками. За даними індійських ЗМІ, це головний АПЧ цього класу, всього планується прийняти на озброєння ВМС Індії шість підводних човнів цього типу.