Деталі
Встановлено, що у розсилці було задіяно чотири десятка облікових записів, які розмістили понад 720 повністю ідентичних оголошень – ці профілі мають фото, "запозичені" з фотостоків чи соціальних мереж, і вже використовувалися раніше у російських бот-розсилках.
До 17 лютого вони поширювали оголошення, які були спрямовані лише на російську аудиторію.
Зокрема, найбільш продуктивний з них "егор пелевин" (дивіться на фото згори), на якого припадає понад 10% повідомлень. До цього рекламував майнінгову компанію з іркутська, віддалену роботу в росії та Telegram-канал з порноконтентом.
Після оголошення часткової мобілізації в рф, яка призвела до масового виїзду росіян і протесту частини російських лідерів думок проти війни, зусилля путінських спецслужб зі зриву мобілізації в Україні посилилися. Потрібно було створити картинку, що в Україні справи йдуть "ще гірше".
Маніпулятори грають на історичних травмах українців та активно використовують реальні недоліки української мобілізаційної системи.
За даними Центру, у рамках кампанії використовуються також фейки, наприклад, з хибною інтерпретацією фото чи відео, коментарі псевдоекспертів, які, приміром, поширюють в мережі Tik-Tok, дезінформація про незаконність мобілізації.
Загалом, метою такої кампанії є:
• створення максимально негативного фону для мобілізації;
• ускладнення формування мобілізаційного резерву;
• деморалізація та дезорієнтація суспільства;
• нормалізація різних форм ухилення від мобілізації;
• підрив довіри до військово-політичного керівництва та авторитету ЗСУ.
Тому потрібно пам’ятати – протидія мобілізації, так само як і протидія посиленню західної військової допомоги, є органічною частиною війни проти України. Це варто враховувати під час споживання контенту в соціальних мережах, додали у Центрі.