ukenru
nesportivna-povedinka-shvediv-naskilki-chista-peremoga-scania-u-sudi-z-ukrayintsyami

Неспортивна поведінка шведів: наскільки "чиста" перемога Scania у суді з українцями

 • 25691 переглядiв

КИЇВ. 30 червня. УНН. Північний апеляційний господарський суд задовольнив апеляційну скаргу дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна щодо рішення суду першої інстанції на користь української компанії “Журавлина”.  Однак, українська сторона вважає цю перемогу шведського виробника вантажівок вкрай сумнівною і "не спортивною", передає УНН.

Так, за словами власника українського підприємства "Журавлина" Олега Політила, шведська компанія Scania шантажувала українську владу блокуванням інвестицій в Україну, якщо Північний апеляційний господарський суд не ухвалить рішення на її користь.

Цитата:

"Після перемоги Scania у суді вони публічно заявили, що їхні інвестиції в Україну розблоковані. Що це як не хабар на рівні держави, до того ж озвучений публічно? Шведська компанія навіть при оплаті судового збору за розгляд апеляційної скарги припустилась помилки! На підставі такої помилки будь-якій українській компанії суд відмовив би у відкритті апеляційного провадження – але не шведській компанії. Чого варта лише активна діяльність посла Швеції, який регулярно навідується в Офіс Президента, має тісні зв'язки з українськими чиновниками, щоб через них лобіювати інтереси шведської компанії", - заявив Політило.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мені соромно за ваші дії: ексголова Scania Україна виступив на захист українців у конфлікті проти шведського імпортера вантажівок 

Деталі

До того ж адвокати української сторони наполягають на тому, що Північний апеляційний господарський суд не врахував "схеми", які провертала Scania Україна з власною документацією.

"Відчуваючи повну безкарність за будь-які порушення українського законодавства та маючи підтримку чиновників різного рівня, Scania Україна розпочала підроблення документації: щоб ухилитись від відповідальності за порушення податкового законодавства вони переробили первинні документи і "провели" їх через судове рішення як справжні. А щоб ухилитись від відповідальності за порушення антимонопольного законодавства і зірвати розслідування АМКУ, подали документи про знищення первинної документації, яку пізніше магічним способом "воскрешає" адвокат Scania, завіряє вірність відсутньому оригіналу і подає її до суду вже у господарських спорах із дилерами", - розповів Політило.

Наразі, за його словами, питання захисту українського підприємства та інвестора лежить виключно на самих українських бізнесменах, бо українські чиновники зайняті лобіюванням інтересів виключно іноземних інвесторів.

"Якщо українські чиновники, депутати, судді, адвокати грубо і цинічно нехтують українським же законом і зневажають український бізнес, чиїм коштом утримуються, то чи варто очікувати від іноземного підприємства дотримання нашого законодавства", - зауважив власник "Журавлини".

Варто нагадати

Північний апеляційний господарський суд задовольнив апеляційну скаргу дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна, скасувавши судове рішення першої інстанції про виплату колишньому дилеру “Журавлина” 123 млн грн компенсації. 

Через потужне політичне лобіювання інтересів шведської Scania в Україні експерти не впевнені у відсутності тиску на Північний апеляційний господарський суд. Так, посол Швеції Тобіас Тіберг неодноразово наголошував, що подальші шведські інвестиції в Україну можуть опинитись під питанням у випадку програшу Scania у суді. Тож експерти не виключають, що шведський посол цілком мав можливість кулуарно просити сприяння у вищих владних кабінетах для розв’язання судового конфлікту на користь шведської компанії Scania. 

Окремо Антимонопольний комітет України розпочав дослідження ринкового становища Scania Україна на ринку вантажних автомобілів з метою встановлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем. 

Раніше Європейська комісія оштрафувала Scania на 880 мільйонів євро за участь у змові з конкурентами. Під час розслідування було доведено, що Scania багато років була учасницею картельної змови з іншими виробниками вантажівок і перекладала вартість розробки нових технологій для захисту екології на покупців.

Українські Національні Новини

Економіка