Що відомо
За інформацією представників громадської ініціативи “Кримська ідея”, обговорення носило формат “попередніх громадських слухань” і проводилося “щоб надалі законодавці мали можливість доповнити закон за низкою напрямків або врахувати напрацьовані пропозиції в інших і наступних нормативно-правових актах, що стосуються прав кримських татар”.
Як зазначив один із учасників попередніх слухань, координатор Кримської контактної групи з прав людини Абдурешит Джеппаров, законопроект безпосередньо стосується прав кримськотатарського народу, який є одним з корінних народів України.
Цитата
“Поява законопроекту — це добре і вітається кримськотатарським народом, але його зміст, на наш погляд, носить скоріше рамковий характер. А на цих слуханнях ми підготували ряд рекомендацій, які з нашої точки зору, повинні знайти місце в змінах до цього закону або інших діючих і наступних нормативних документах. Тому що саме нам із цим законом жити, і хотілося б, щоб законодавство України було максимально адаптовано під потреби корінних народів, в тому числі кримських татар”, — зазначив Джеппаров.
Що пропонується
Серед пропозицій, ухвалених у ході попередніх громадських слухань, учасники відзначили рекомендації включити право вето нормативних актів, які ставлять під загрозу права і інтереси корінних народів. Також під час слухань були опрацьовані пропозиції про створення інституту уповноваженого з прав корінних народів.
Учасники також висловили стурбованість пунктом 1 статті 8 законопроєкту, згідно з яким представницький орган корінного народу набуває і втрачає права і обов’язки за рішенням Кабінету міністрів України.
Нагадаємо
Комітет Верховної Ради України з прав людини 16 червня одноголосно рекомендував парламенту ухвалити закон про корінні народи за основу і в цілому. Президент Володимир Зеленський вніс його на розгляд парламенту 18 травня, в роковини депортації кримських татар.