Він уточнив, що таке рішення було ухвалено та погоджено під час чергового засідання ТСК щодо "Укрзалізниці".
"На сьогодні загальна заборгованість "Укрзалізниці" становить 1,4 млрд дол. Середня ставка з обслуговування гривневих кредитів підприємства в минулому році становила трохи більше ніж 20%. І трохи більше ніж 12% "Укрзалізниця" платила за доларові кредити. Разом з тим, дані НБУ свідчать про те, що в минулому році процентна ставка по кредитах в гривні становила 6%, а за кредитами в доларах - 12%.
На засіданні ТСК було присутнє керівництво КНДІСЕ. І, вивчивши цю інформацію, ми вирішили звернутися в КНДІСЕ, з проханням надати експертний висновок з цього питання. Потім ми будемо звертатися до правоохоронців, щоб вони розбиралися з цією ситуацією", - розповів нардеп.
На засіданні, серед інших, був присутній в.о. голови правління підприємства Іван Юрик, додав Бондарєв.
"Але ми не почули відповідей на запитання, що нас цікавлять. Наприклад - що ж робити для того, щоб зменшити збитки з пасажирських перевезень і все-таки збільшити доходи з вантажних перевезень? Що зробити, щоб транзитні вантажі пішли через Україну? Коли, врешті-решт, наші пасажири на електричках зможуть купувати собі квиток через телефон або інший гаджет? Як розвиватися і зменшити корупцію?" - розповів нардеп.
Доповнення
Президент Володимир Зеленський заявив, що банкрутство "Укрзалізниці" пов'язано з кредитними схемами і надвисокими ставками запозичень.
"Укрзалізниця" має кредитну заборгованість в сотні мільйонів доларів... Вони брали кредити під 10-12%. На цьому заробляла та чи інша "прокладка" між банком - тим чи іншим - і "Укрзалізницею"... Тому одна з причин - накопичення кредитів з дуже високою ставкою", - сказав Президент.
Попри критичні економічні показники наглядова рада і правління "Укрзалізниці" продовжували нараховувати собі високі зарплати і премії.
"Провідним керівництвом вважається правління АТ "Укрзалізниця" в складі 6 осіб і наглядова рада у складі 5 осіб станом на 31 грудня. У 2020 і 2019 роках винагороди правлінню АТ "Укрзалізниця" складалися в основному з заробітної плати, відповідних нарахувань та премій і становили 53 018 000 грн і 71 417 000 грн відповідно. У 2020 році винагороди членам наглядової ради становили 20 676 000 грн (2019 рік: 43 425 000 грн)", - йдеться в звіті "Укрзалізниці".
До теми
У Верховній Раді під головуванням народного депутата від фракції "Слуга народу" Юлії Гришиної продовжує працювати Тимчасова слідча комісія з оцінки критичного стану "Укрзалізниці". ТСК вже домоглася звільнення неефективного керівництва компанії і членів наглядової ради, яких переоберуть найближчим часом. Також ТСК вказала на незадовільну роботу НАБУ з протидії корупції в "Укрзалізниці" і настійно рекомендувала керівнику бюро Артему Ситнику організувати роботу підлеглих так, щоб детективи зі спеціального відділу з розслідування корупції в "Укрзалізниці" могли займатися своїми прямими обов'язками, а не сторонніми справами.