Російський експорт нафти морем впав найбільше з липня, постачання знизилося до двомісячного мінімуму, на тлі різкого скорочення поставок для ключового покупця Індії, повідомляє Bloomberg, пише УНН.
Деталі
Середні обсяги поставок за чотири тижні знизилися приблизно на 150 000 барелів на день у період до 24 листопада, впавши вчетверте за п'ять тижнів, навіть попри те, що експорт у тижневому вимірі трохи зріс порівняно з попередніми сімома днями.
За даними відстеження суден і звітами портових агентів, за тиждень до 24 листопада 27 танкерів завантажили 20,5 млн барелів російської сирої нафти. Обсяг трохи зріс порівняно з 19,8 млн барелів на 26 судах попереднього тижня.
Скорочення, як вказано, було переважно у західних портах росії, де поставки за останні два тижні знизилися приблизно на 25% порівняно із середнім рівнем минулого місяця. На останньому тижні п'ятиденна перерва у програмі навантаження для новоросійська, як зазначається, імовірно, пов'язана із технічним обслуговуванням, вдарила по цифрах обсягів вантажів із Чорного моря.
Оскільки більшість вантажів з експортних терміналів на заході прямували до Індії, падіння середніх поставок за чотири тижні з Арктики, Балтійського та Чорного морів відобразилося у скороченні кількості нафти, що прямує до південноазійської країни. Перші цифри вказують, що поставки в період до 24 листопада були нижчими за 1 мільйон барелів на день. Хоча цей показник збільшиться в міру прояснення даних щодо портів розвантаження, він все одно буде як мінімум на 500 000 барелів на день нижче за обсяг, відвантажений за чотири тижні до середини жовтня, зазначає видання.
Скорочення, як повідомляється, передує обговоренням міністрів нафти ОПЕК+ у неділю на тлі очікувань, що вони втретє відкладуть свій план на початок повернення барелів назад на ринок. росія пообіцяла зробити більш глибокі скорочення видобутку у жовтні та листопаді, щоб компенсувати минуле надвиробництво, і зниження експорту може частково відображати зусилля щодо виконання цієї обіцянки, пише видання. Згідно з урядовими даними, видобуток минулого місяця був близьким до цільового показника ОПЕК+ для росії.
Окремо Велика Британія додала ще дві російські страхові компанії, AlfaStrakhovanie Group Plc і VSK, до свого списку підсанкційних організацій, де вони приєдналися до трьох інших страховиків. Чотири з цих компаній зараз схвалені урядом Індії для надання страхування P&I для суден, що заходять в порти країни. Влада Лондона також додала ще 30 танкерів до списку суден, на які накладено санкції за перевезення російської нафти. Чотирнадцять із них вже були під санкціями або США, або ЄС.
Британія запроваджує найбільший пакет санкцій проти "тіньового флоту" рф25.11.24, 15:28