"МТВ (медико-технічні вимоги) передбачають, що всі автомобілі повинні бути укомплектовані прийомними пристроями для носилок з амортизацією. Для розуміння: їх вартість - від 9000 євро, що по відношенню до очікуваної вартості всієї "швидкої" становить близько 15%. Якщо додати вартість найдешевшого базового авто і витрат на виготовлення медичного салону, то більш ніж на 15 одиниць медичного обладнання залишаться "копійки", - заявили в компанії ТОВ "Ксенко Авто Продакшн". - Очевидно, держава збирається погіршити рівень надання екстреної медичної допомоги та закупити дешеві авто з найдешевшим медичним салоном і обладнанням".
Однак не всім виробникам "швидких" в Україні необхідно шукати більш дешеві альтернативи звичній, якісній апаратурі, щоб укластися в рамки очікуваної вартості. "Бюджетні", як вдалося дізнатися журналістам, варіанти наповнення медичного салону "швидких" відмінно підійдуть ТОВ "Спец-КОМ-СЕРВІС", який готовий поставляти машини з медобладнанням noname-виробників з Китаю. Таке обладнання пропрацює максимум рік-два. І потім машини, на яких витратять сотні мільйонів гривень, можна буде списувати.
Фахівці "Ксенко Авто Продакшн" відзначають, що в зазначених тендерах ні для одного електричного пристрою не встановлено вимог щодо температури експлуатації, не передбачений захист приладів від попадання рідини, а вантажопідйомність носилок дозволена на рівні 170 кг замість стандартних 250 кг. Все це несе в собі загрозу як для пацієнта, так і для медиків, а обладнання може вийти з ладу відразу після закінчення гарантійного терміну.
"Виходить, що держава закупить дешеві авто, з найдешевшим медичним салоном, з найдешевшим медичним обладнанням, але з гідропневматичним на приймальний пристрій. Мартин босий, але в капелюсі", - впевнені в "Ксенко".
Варто окремо додати, що "Спец-КОМ-СЕРВІС" відомий зривами термінів поставок автомобілів. Наприклад, велике замовлення на 114 машин швидкої допомоги підприємство виконало із запізненням більш ніж на місяць. Також в реєстрі судових рішень є безліч суперечок між замовниками, в т.ч. - Міністерством оборони і "Спец-КОМ-СЕРВІС" через зрив термінів або умов поставки. Очевидно, стандартні вимоги до якості "швидких" і термінів їх виробництва не вкладаються у виробничі можливості і "Спец-КОМ-СЕРВІСУ". Мабуть, саме тому глава "медзакупівель України" Арсен Жумаділов вирішив знизити їх всупереч вимогам ДСТУ EN +1789: 2019 для "швидких". Що примітно, на сайті Prozorro представник ДП також відповів, що терміни виробництва машин можуть бути продовжені шляхом підписання додаткової угоди.