Перевірку пройшла значна частина всеукраїнських мереж (WOG, ОККО, ANP, PRIME, SOCAR, MARSHALL, БРСМ НАФТА), а також серйозні регіональні гравці (KLO, AVANTAGE 7, ZOG, BVS, NEFTEK, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, SUNOIL). Для контрасту було відібрано зразки на поодиноких АЗС NPG, NG та двох «діжках», у Києві та Дніпрі.
Експерти Інституту розділили результати, отримані в лабораторії, на зони – зелену, синю та червону. Виходячи з нових ввідних, зони розділили так: у першу потрапили мережі, результати яких відповідали нормативам Євро-5, тобто європейське пальне. Синю – зона Євро 4 (порушення за довоєнними нормативами), але з незначними відхиленнями. І нарешті, червона – сюди потрапили мережі, пальне на яких взагалі не відповідало жодним нормативам, і яке взагалі не є бензином, а являє собою певну паливну суміш. Заправка таким сурогатом гарантовано призведе до знищення двигуна сучасного авто.
Проби були відправлені до сертифікованої лабораторії, де їх досліджували на відповідність до нормативів профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Євро5). Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.
Деталі
У зеленій зоні лідерів опинилися 6 мереж - WOG, ОККО, KLO, PRIME, AVANTAGE 7, ZOG та ANP. Насамперед було перевірено найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число. Норматив встановлено на рівні не нижче 95 одиниць. У WOG рекордний запас (97,7 од.). Відмінно – ОККО (96,8), KLO (96,8). У PRIME, AVANTAGE 7 та ZOG – більше ніж 96 од. При таких показниках двигун працює на повну потужність, це явний маркер заводського європейського палива.
Далі подивилися на вміст сірки, одним з найважливіших показників, який є показником довгого «життя» двигуна. Мінімальне значення виявлено у бензині А-95, придбаному в мережі WOG (7 мг/кг), KLO та запорізькій ZOG (по 7 мг/кг). Це із запасом перевищує допуски Євро 5. Що стосується вмісту ароматичних вуглеводнів, то у всіх учасників значення в межах норми, найкращий показник у ОККО – лише 14,7%, AVANTAGE 7 (28,5).
Далі було перевірено ще один важливий показник – вміст бензолу. Цієї токсичної речовини в бензині має бути якнайменше, оскільки збільшення його кількості прямо впливає на зменшення ресурсу двигуна. Тут результати полярні, але все у допусках. Найменша кількість – у PRIME (0,19 % при нормі не вище 1%) та ОККО (0,21%).
Нагадаємо
У майже 55% АЗС в Києві при перевірці виявляють порушення щодо ціноутворення на пальне.