Автогігант Volkswagen не закриє свої 3 заводи, але скоротить штати на 35 000. Лідер автопрому Німеччини пристосовується до нових реалій, пише УНН з посиланням на DW.
Деталі
Керівництво найбільшого автовиробника Європи попереджало профспілки, що на майбутніх переговорах про нову тарифну угоду йтиметься зовсім не про чергове підвищення зарплат, а про радикальне скорочення надлишкових потужностей і, відповідно, штату.
Все через те, що німецький автогігант виявився занадто великим у нових конкурентних умовах на світовому ринку. А тому зіткнувся з різким зниженням прибутковості.
Після чотирьох безрезультатних спроб переговорів, які супроводжувалися зустрічами керівництва концерну з трудовим колективом і двома запобіжними страйками, під час п'ятого раунду, що тривав загалом 70 годин було досягнуто компромісу. Він свідчить про глибину кризи, в якій опинився концерн Volkswagen Group і особливо його основний підрозділ, компанія Volkswagen AG з брендом VW, так і про готовність обох сторін, роботодавця та трудового колективу до кардинальних реформ.
Вони погодили справді масштабні рішення. Жоден з 10 автозаводів VW в Німеччині не буде закритий, але кількість працівників, що становить зараз понад 120 000, зменшиться більш ніж на 35 000. Таке скорочення відбудеться не одразу, а протягом пʼяти років, до 2030 року. Тому жодних масових звільнень у концерні Volkswagen не буде.
Керівництво взяло зобов'язання провести "соціально прийнятне" скорочення штатів. Це означає, що будуть ліквідувати місця, що звільняються, або, наприклад, знизять кількість учнів на виробництві. Одночасно зменшаться і виробничі потужності.
За словами голови правління Volkswagen Group Олівера Блум, у середньостроковій перспективі Volkswagen зможе економити на рік близько 15 млрд євро. З них 4 млрд євро будуть отримані завдяки заходам, що так чи інакше пов'язані з персоналом. Адже досягнуті домовленості передбачають не лише скорочення штату. Робітники відмовилися від підвищення зарплат, а приблизно 4000 менеджерів уріжуть бонуси.
У результаті у 2025 і 2026 роках вони зароблятимуть на 10% менше, ніж досі, і в наступні три роки зарплати теж виявляться меншими, ніж раніше, повідомила газета Süddeutsche Zeitung, але Volkswagen це ще не підтвердив. Так що провідний німецький автобудівельник взявся за вирішення одразу двох ключових проблем автомобільної промисловості Німеччини, а це: зайві виробничі потужності та високі витрати на персонал.
Про те, що скорочення автопрому ФРН неминуче, у вересні попереджав Інститут німецької економіки в Кельні (IW). Він опублікував дослідження, яке доводило, що у 21-му столітті центр світового автомобілебудування перемістився до Китаю та загалом до Азії.
Нагадаємо
ЗМІ повідомляють про можливе злиття Nissan і Honda для створення нової холдингової компанії. Об'єднана компанія з Mitsubishi зможе продавати понад 8 млн авто щорічно, конкуруючи з Toyota та Volkswagen.