Він нагадав, що проект столичної обхідної дороги виник ще в період 2006-2009 років.
Цитата:
“Тоді була прокладена траса цієї дороги. Тобто був створений проект, і все вперлося в кошти. Для її будівництва потрібні величезні кошти, адже там два десятки лише розв’язок. Я про Північний та Південний мости, нові не кажу, але величезні суми займає дорога й будівництво розв’язок”, — сказав Сергієнко.
Деталі
За його словами, на будівництво потрібно декілька років за умови наявності фінансування.
“Приїхати перерізати стрічку, дати інформаційний привід, але, щоб це був реальний проект потрібно знайти фінансування на весь кошторис, на всю суму витрат. Коли це фінансування, чи це буде зовнішнє запозичення, що завгодно, будь-яка форма, коли вона буде, тоді реально можна почати це будівництво та здійснити його за декілька років. Якщо дійсно почати робити одночасно всі ділянки”, — розповів Сергієнко.
Він також зауважив, що сам Київ не може реалізувати цей проект, причина і у фінансуванні, і у тому, що дорога проходить і за межами міста.
На запитання, скільки потрібно коштів, Сергієнко відповів: “Мільярди, мільярди гривень”.
Сергієнко зазначив, що державний бюджет це не потягне.
“Потрібно залучати інвестора, або пул інвесторів, які б сформували кредитний ліміт, щоб він постійно висів в банку, щоб можна було заходити та брати, скільки потрібно, та починати одночасно будувати всі розв’язки, їх там два десятки, не пам’ятаю, 16 чи 18, і починати робити ділянки по всій довжині”, — сказав експерт.
Та все ж, експерт вважає, що за 2-3 роки зробити це реально. Якщо не виникне ще однієї проблеми — земельної.
Земельне питання
“Якби це було в правовій державі, то побудувати можна за 2-3 роки й почати одночасно будівництво на всіх протяжностях дороги. Але якщо пригадати наші реалії, коли погодження потрібно робити з місцевими землекористувачами, тобто з міськими, селищними громадами, то зрозуміло, що кожен сільський голова буде намагатися затягнути цю справу для того, щоб якось "підзаробити“, і тоді прогнозувати тривалість я просто не берусь”, - сказав експерт.
Він зазначив, що, можливо, потрібно ухвалити окремий, спеціальний закон щодо вилучення земель по трасі, щоб це робилося за постановою Кабміну, а не вилучалося через місцеві самоврядні органи.
“Хто стикався, то розуміє, що земля - це ласий корупційний шматок для місцевої влади, якщо це питання не вирішити, то це буде велика проблема з отриманням площ для будівництва”, — сказав експерт, додавши, що деякі ділянки, ймовірно, доведеться викупати у власників.
Експерт зауважив, що ця траса кільцевої дороги проходить по існуючих дорогах.
“Тобто, там потрібно добудовувати другу смугу, існуючі перетворювати так, щоб було дві смуги в один бік, будувати поруч дві смуги в інший бік, й все це потрібно одночасно робити”, — зазначив він.
Питання агломерації
Окрім того, Сергієнко вказав, що для міст-супутників й для всіх населених пунктів, які поблизу цієї траси — це великий економічний позитивний ефект.
“Тому що, по-перше, це дає робочі місця під час будівництва, по-друге, така дорога обростає інфраструктурою. Це логістичні різні склади, це ресторани, зони відпочинку”, — зазначив експерт.
Також експерт зауважив, що зараз Київська агломерація неефективна.
“Тому що навколо набудували на Борщагівці, і ще де, а виїхати й заїхати туди неможливо, й вранці та у вечері там постійні затори. Коли навколо Києва виникне дорожньо-транспортна інфраструктура, тоді агломерація запрацює на повну силу, тоді є сенс жити за містом, працювати в місті”, — розповів Сергієнко, водночас додавши, що Київ не поглине міста-супутники, але вони будуть поєднанні єдиним планувальним простором, що зробить життя зручнішим.
Що було раніше
Президент України Володимир Зеленський заявив, що у цьому році планують розпочати реалізацію Київської обхідної дороги. Її загальна протяжність 150 км.
Доповнення
12 серпня минулого року Укравтодор показав черговий план об’їзної дороги для Києва — Київської обхідної дороги (КОД).
Про цю дорогу говорять вже давно. Минулого року у серпні в Укравтодорі заявили, що вперше за весь час обговорення проектів обходу Києва зробили практичний крок — оголосили тендер на розробку проекту першої ділянки КОД. Йдеться про ділянку між автодорогами М-06 Київ — Чоп та М-05 Київ — Одеса, від Бузової до Глевахи. Ця ділянка протяжністю 35,2 км повинна мати 2 штучні споруди через Бобрицю та Ірпінь, добовий трафік, як очікується, становитиме 60-65 тис. автомобілів. Вже до кінця 2020 року очікувався проект цієї ділянки, і в 2021-му — початок будівництва першої черги КОД.
Нагадаємо, Кабінет міністрів ухвалив рішення, згідно з яким на будівництво, реконструкцію та ремонти доріг у 2021 році планується виділити 23,3 млрд грн. При цьому лідером за обсягом отриманих на це коштів стала одна область — Дніпропетровська, якій передбачається майже десята частина від загальної суми.