Понад 10 років тому Людмила Шевченко разом із чоловіком та кумом заснувала торгову марку "Два Кума". Оскільки разом тривалий час вдома вирощували свиней, то і бізнес з переробки м’яса вирішили створити великою дружньою родиною. З початком війни бізнес не закрили, а навпаки, зі збільшенням можливостей розширили виробництво і пройшли освітній курс від "Дія. Бізнес". Останній виграний грант – від Благодійного фонду "МХП-Громаді". Проєкт "Сімейне крафтове виробництво ковбас, м’ясних делікатесів та домашніх напівфабрикатів "Два Кума" став переможцем конкурсу бізнес-ідей "Роби своє" від "МХП-Громаді", передає УНН.
Від початку війни ми виграли гранти вже в 4 проєктах, за ці кошти придбали обладнання, зокрема для виготовлення вареників і пельменів. Оскільки наші ковбаси цільнокускові, типу шинки, то вирішили, що надлишок м’яса фаршового типу можна пустити якраз на виготовлення вареників і пельменів. За грантові 100 тис. грн від "Роби своє" придбали фасувально-пакувальну машину, щоб пришвидшити пакування та зробити його більш якісним
Вона також розповіла, що всі рецепти їхніх ковбас, тушонок, пельменів, вареників тощо – авторські. Асортимент "Два Куми" - це понад 20 видів авторських копчених ковбас, 10 видів печених та копчено-варених ковбас, 8 видів сала, 5 видів субпродуктових делікатесів тощо. Війна змусила колектив розширювати асортимент і працювати також і з автоклавом і робити тушонки для військових на передову, бо в кожного з працівників виробництва хтось на фронті.
"Під час війни ми створили рибну ковбасу "Російський воєнний корабль, іди". Зараз вона називається "Рибка", її полюбляють ті, кому до смаку рибні делікатеси. Також у нас є "Москва палає", вона не менш популярна серед наших гостей. Працюємо з курятиною, яловичиною, свининою", - розповідає жінка
За освітою Людмила – інженер, проте, щоб бути більш професійною у своєму бізнесі, у свої 49 років вступила до Полтавського державного аграрного університету на спеціальність харчових технологій. Переконана, що зростання обсягів виробництва ковбас та м’ясних делікатесів може стати додатковим стимулом для розвитку сільського господарства в їхньому регіоні та забезпечить ще більший попит на м’ясну продукцію.
За словами директора Благодійного фонду "МХП-Громаді" Олександра Пахолюка, подібні проєкти – це про людей, які вміють трудитися, які дбають про свою громаду і не опускають рук, коли складно.
"Я щиро радію, коли в нашому конкурсі бізнес-ідей виграють ті підприємці, які знають ціну праці, які цілими родинами залучені у власну справу, які міцно об’єднані спільними цінностями, серед яких – залишитися в своєму селі чи містечку і робити все, щоб тут хотілося жити не лише їм, а й тим, хто поруч, - переконаний Пахолюк.
Конкурс бізнес-ідей "Роби своє" від Благодійного фонду "МХП-Громаді" передбачає підтримку мікропідприємництва у малих містах і селах України. Цього року незалежні експерти обрали 80 проєктів-переможців з-поміж 616 заявок з 15 областей України. Вартість одного гранта – до 100 тис. грн . На втілення всіх бізнес-ідей спрямовано близько 10 млн грн із врахуванням зборів та податків.
"МХП–Громаді" – український благодійний фонд, який почав свою діяльність 2015 року. Його головна місія – комплексний розвиток громад. Географія діяльності налічує 13 областей України: понад 700 містечок і сіл. Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну Фонд системно підтримує людей, які перебувають у регіонах бойових дій, українських захисників та рятувальників, громади, лікарні та пологові будинки, благодійні установи, які дбають про дітей-сиріт та літніх людей, а також людей, які через війну залишилися без дому та засобів для існування.