ukenru
poroshenka-poprosili-dopomogti-dnipru-otrimati-vid-kabmina-2-7-mlrd-grn-na-noviy-aeroport

Порошенка попросили допомогти Дніпру отримати від Кабміна 2,7 млрд грн на новий аеропорт

 • 7934 переглядiв

КИЇВ. 27 вересня. УНН. На сайті Президента України з'явилася петиція, автори якої звертаються з проханням про надання бюджетного фінансування на реконструкцію злітно-посадкової смуги в Дніпрі - державної частини кошторисної вартості будівництва нового аеропорту, передає УНН.

Як зазначено в петиції, нинішня ЗПС міжнародного аеропорту “Дніпро”, побудована в 50-60-х рр. минулого століття, у жалюгідному стані, оскільки її останнє оновлення проводилося близько тридцяти років тому.

“Покриття (злітно-посадкової смуги) перебуває в критичному стані і вичерпало свій експлуатаційний ресурс. Верхній шар льотного поля має значні пошкодження. Жителі і гості міста скаржаться на поганий сервіс, завищені ціни. Туристичні компанії складають маршрути для своїх клієнтів з місцем вильоту із Запоріжжя або Києва. Однак жителям Дніпра і області було б набагато зручніше літати з рідного міста”, — йдеться в тексті звернення на сайті президента.

Автори петиції звертають увагу, що питання про реконструкцію і розвиток міжнародного аеропорту “Дніпро”, модернізацію його аеровокзального комплексу, обговорюється з 2013 року. Але через відсутність державного фінансування на будівництво сучасної злітно-посадкової смуги повітряні ворота Дніпра досі є гнітючим видовищем, “аеропорт Дніпра є міжнародним, але його зовнішній вигляд і технічний стан не відповідає цьому статусу і залишає бажати кращого. Просимо здійснити фінансування з державного бюджету на реконструкцію та модернізацію або будівництво нової злітно-посадкової смуги аеропорту міста Дніпро в розмірі 2,7 млрд грн”, — йдеться в зверненні.

Автори петиції нагадують, що вже сьогодні є інвестор, який готовий фінансувати реконструкцію і побудувати новий термінал.

“Група DCH заявила про готовність вкладення інвестицій в реконструкцію наявного терміналу та/або будівництво нового в аеропорту, за умови, що за рахунок державних коштів буде проведена реконструкція аеродромного комплексу. Слід зауважити, що вищевказана організація в рамках підготовки до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу провела будівництво нового терміналу в міжнародному аеропорту “Харків”.

У DCH підтверджують, що готові оперативно приступити до робіт в аеропорту Дніпра, оскільки врегулювали всі юридичні питання, пов’язані з правом власності на наявний термінал, і мають у своєму розпорядженні усі необхідні фінансові, матеріальні, організаційні і кадрові ресурси.

“Я б взяв 2,5-3 роки — з моменту, як тільки перша лопата застромиться. Я думаю, тисячі три робочих на об’єкт ми можемо вивести. Надмірностей ми не будемо влаштовувати, але не пошкодуємо грошей (десь близько 60-70 млн дол.). Як тільки перша гривня від держави прийде, відразу застромиться перша лопата... Якщо держава не виділить гроші на фінансування будівництва смуги і перонів, то я не почну будівництво (аеровокзалу — ред.). Безглуздо будувати термінал в чистому полі. Це, знаєте, як коли залізничну станцію побудувати без підведених рейок”, - розповів нещодавно президент і власник групи DCH Олександр Ярославський, коментуючи свою готовність взяти участь в проекті з модернізації міжнародного аеропорту Дніпра.

Раніше депутати міськради Дніпра підтримали петицію жителів міста про будівництво нового аеропорту та звернулися до Кабінету міністрів України з проханням виділити кошти з держбюджету на реконструкцію злітно-посадкової смуги та аеродрому. У своєму зверненні депутати міськради Дніпра відзначили, що місто, будучи великим діловим і промисловим центром України, “залишається без належного авіасполучення”, а переліт з Дніпра до Києва коштує дорожче, ніж переліт з Києва до Копенгагена або Лондона, тоді як сам аеропорт закритий для більшості перевізників, скоротив кількість рейсів, а його неналежний стан згубно впливає на економічний розвиток міста, регіону та країни в цілому. Таким чином, депутати міськради Дніпра підтримали ініціативу мера міста Бориса Філатова, який виступає за залучення приватного інвестора для зведення сучасного терміналу аеропорту і домагається, щоб уряд виділив гроші на реконструкцію злітно-посадкової смуги, що перебуває в державній власності.

“Злітної смуги немає. Вона в жахливому стані, — описав стан аеропорту Дніпра в одному зі своїх інтерв’ю Володимир Омелян, міністр інфраструктури України. — Потрібно повністю будувати нову. Термінал там теж поганий. Публічне зобов’язання про те, що готовий побудувати термінал за свій рахунок, дав Ярославський. Держава починає будувати злітну смугу, Ярославський — термінал”.

Міжнародний аеропорт Харкова, поряд з іншими об’єктами інфраструктури міста, був побудований групою компаній DCH Олександра Ярославського в рамках підготовки “першої столиці” до проведення чемпіонату Європи з футболу в 2012 році (Євро-2012). Загальний обсяг інвестицій бізнесмена в проект, включаючи будівництво нового аеровокзального комплексу та реконструкцію старого, сягнув понад 107 млн ​​доларів. Держава інвестувала співставну суму в реконструкцію аеродрому, що перебуває в держвласності.

Зараз Міжнародний аеропорт “Харків” входить до авторитетного міжнародного рейтингу ACI EUROPE, який складає Міжнародна рада аеропортів. Сьогодні в переліку авіакомпаній, що здійснюють регулярні міжнародні авіарейси з Харкова, лідери міжнародних пасажирських авіаперевезень, серед яких Wizz Air, Turkish Airlines, Georgian Airlines, SkyUp, JoinUp, FlyDubai і багато інших.

Українські Національні Новини

Економіка