Суперечка про гравюру покійної королеви Єлизавети II, зображеної у вигляді прикрашеного коштовностями примату може привести до розкриття особистості відомого британського політичного активіста та художника графіті.
Про це передає УНН із посиланням на The Guardian.
Контекст
Двоє колекціонерів Нікі Кац і Рей Гоуз подали до суду на компанію Бенксі "Pest Control" через її явну відмову підтвердити автентичність "Мавпячої королеви".
Компанія, створена Бенксі у 2008 році для запобігання підробок, видає сертифікат автентичності чи іншого підтвердження для робіт Бенксі, що надходять до неї, за плату у розмірі 150 фунтів стерлінгів (близько 175 євро).
Нікі Кац і Рей Гоуз надіслали до компанії графіті-художника зображення королеви Єлизавети ІІ в образі мавпи, прикрашеної коштовностями, яке, за їхніми словами, вони придбали за 30 000 фунтів стерлінгів (35 200 євро) у 2020 році у спадкоємців колекціонера творів Бенксі, який нещодавно помер.
Колекціонери звернулися до "Pest Control" три роки тому, щоб підтвердити, що робота дійсно належить до обмеженої серії з 750 примірників, 150 з яких були підписані. Але жодної відповіді з тих пір не отримали.
Наразі вони подали до суду на "Pest Control" - за "порушення умов контракту".
Хто ховається за псевдонімом Бенксі
Це питання переслідує світ мистецтва та широку громадськість відтоді, як художник зробив собі ім'я в 1990-х роках, залишаючись анонімним.
Бенксі почав свою кар'єру в 90-х роках, - тоді в Бристолі, у Великій Британії, сформувалося потужне андеграундне середовище. Деякий час він працював у кількох мистецьких групах, зокрема був учасником угруповання DryBreadZ Crew, до якого входили його друзі Като і Тес. На початку нульових митець переїхав до Лондона, поселився у Хакні, Східний Лондон.
Гостросоціальні та кумедні роботи Бенксі з'являлися у різних містах Великої Британії. На той час митець вже був популярний, його роботи відрізнялися високою якістю та яскравістю.
Тоді ж розпочалась справжня війна між британськими дерслужбами, що намагалися змити графіті та громадськими організаціями, які намагалися зберегти малюнки на стінах.
У 2002-му році художник провів першу виставку "Екзистенціалізм", що відбулась у Лос-Анджелесі. У 2003 році Бенксі на кілька днів відкрив її у безіменному лондонському гаражі, що сформувало величезну чергу відвідувачів.
Слід зазначити, що митець у своїй творчості поєднує вуличне мистецтво, популярну культуру та соціальний активізм: роботи Бенксі несуть антиконсьюмеристські, антивоєнні, антифашистські та антиімперіалістичні меседжі.
Точну кількість робіт Бенксі порахувати складно, його малюнки регулярно перепродують, замальовують, знищують, часто видаляють стіни з ними.
Проте більшість з них Бенксі документував з самого початку своєї творчості.
Справжня особистість Бенксі залишається загадкою для ЗМІ та громадськості протягом десятиліть. Роберт Дель Наджа з Massive Attack, Джеймі Г'юлетт з Gorillaz та Ніл Б'юкенен, колишній ведучий телевізійної програми "Арт-атака", - всі вони були підозрюваними.
У 2008 році таблоїд Daily Mail начебто "виявив" Робіна Ганнінгема, 34-річного на той момент колишнього учня державної школи, як Бенксі. Але художник це заперечував, і ніхто не зміг встановити абсолютний зв'язок між Ганнінгемом і Бенксі.
Позов колекціонерів
Наразі Кац і Гоуз стверджують, що вони безуспішно намагалися отримати від Служби по боротьбі зі шкідниками відповідь про те, що "Королева мавп" - це одна зі справжніх гравюр Бенксі.
Як пише Guardian 65-річний лондонець Кац, власник кар'єру та колекції творів мистецтва, що включає велику кількість робіт Бенксі, розповідає, що він обурений затримкою з боку "Pest Control":
Ми перебуваємо на нічийній землі, а це великі гроші. (..) Всі три роки нас притримують за хвости
Судовий позов тепер є єдиним варіантом, додав він:
Ми подаємо до суду на Pest Control за порушення контракту. У них було три роки, щоб зробити те, за що ми їм заплатили, а це за будь-якими мірками достатньо часу, щоб розібратися у всьому
Джон Брандлер, провідний фахівець з продажу графіті-художників, сказав: "Я вважаю, що це справжній Бенксі, але цим колекціонерам знадобилося три роки, щоб нічого не добитися за допомогою Pest Control. Це чиста маніпуляція ринком, тому що Бенксі сертифікує тільки ті твори, які, на його думку, повинні мати конкретні люди".
У компанії Pest Control заявили:
Наш процес автентифікації надійний і ретельний, а іноді й тривалий. Ми видали багато тисяч сертифікатів автентичності
Нагадаємо
У Лондоні було здійснено два арешти за крадіжку та пошкодження картини Бенксі, на якій зображено дрони та знаку зупинки руху.
Двоє чоловіків на півдні Лондона викрали роботу Бенксі із зображенням на знаку "Стоп" дронів