Нагадаємо, що Ілля Ємець нібито мав написати заяву на звільнення за власним бажанням, при цьому на його місце вже нібито узгоджений ексголова Одеської обладміністрації Максим Степанов. Ключове питання до нього - "це занадто швидкі темпи повернення тіньових схем закупівель ліків, про які говорили громадські активісти". "Крім того, йому також планували поставити мляву невиразну роботу з підготовки країни до піку епідемії коронавірусу", - зазначають журналісти.
Однією з версій причин майбутньої відставки Ігоря Уманського може виявитися скорочення витрат на "велике будівництво", яке заплановане в змінах до бюджету на 2020 рік. Крім того, Уманський може поплатитися кріслом за бажання відновити на дорожньому будівництві старі схеми, пише видання. Зокрема, за його даними, в 2014-2015 роках саме Уманський, який займав тоді пост першого заступника міністра фінансів, нібито разом з першим заступником голови "Укравтодору" Євгеном Барахом організував схему збору певної частини виділених з бюджету грошей на дорожнє будівництво.
Від Мінфіну в ній, за даними джерел, також був задіяний Олег Мельник, який потім був "переведений" в "Укравтодор" директором департаменту фінансів. Мельника Уманський у березні 2020 року призначив своїм заступником. Сьогодні дорожники стверджують, що вже почали отримувати натяки про необхідність знову сплачувати цей корупційний "податок" за право працювати в галузі і отримувати гроші за вже зроблені роботи.
Що стосується міністра інфраструктури Криклія, серед претензій до нього - небажання або нездатність побороти корупцію в "Укртрансбезпеці", розростання схем тіньової оренди в морських портах, побори з моряків, які стягує Адміністрація морського і річкового транспорту, відсутність будь-яких істотних зрушень в питанні реформування "Укрзалізниці".
В останні кілька днів Криклій став ще й фігурантом декількох скандалів. По-перше, журналісти виявили так званий "тіньовий офіс" міністерства інфраструктури на Рильському провулку, з якого, як виявилося, відбувається управління всіма тіньовими потоками в галузі. Керує офісом, за даними ЗМІ, дехто юрист Павло Шевченко, близький соратник Криклія.
По-друге, народний депутат Олександр Дубінський оприлюднив повістку про виклик Криклія на допит у скандальній справі про незаконну сертифікацію іномарок. Згідно з фабулою справи, імпортери, перебуваючи в можливій змові зі співробітниками Сервісних центрів МВС (Криклій очолював Головний СЦ до призначення в міністерство) організували незаконну сертифікацію та реєстрацію кількох тисяч мексиканських Volkswagen Golf після "дизельгейта" в США. Партнером у цій схемі у Криклія, за словами Дубінського, був все той же Павло Шевченко.
За інформацією з оточення міністра, уникнути відставки він збирається завдяки близьким зв'язкам із головою фракції "Слуга народу" в парламенті Давидом Арахамією.