Президент зателефонував меру столиці з Дніпра щодо розрахунків за трамваї компанії “Татра-Юг”, що виробляють на потужностях ДП “Виробниче об’єднання Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова”.
Мер підкреслив, що головне, чим керується місто, коли закуповує новий транспорт — це його якість і ціна, що їй відповідає.
“Ми придбали для Києва і польські трамваї всесвітньо відомої компанії PESA, і українські — Львівського заводу „Електрон“ і „Татра-Юг“ (Дніпро), — зазначив Кличко. — Всі 47 польських трамваїв — сучасних, 4-го покоління, з кондиціонерами, камерами відеоспостереження і WI-FI — курсують на лінії швидкісного трамваю. До вітчизняних же, на жаль, є питання. З 10-ти львівських трамваїв половину постійно ремонтуємо. У „Татра-Юг“ ми купили поки один трамвай і внесли за нього передоплату 10 мільйонів гривень. Залишок, і підприємство про це знає, заплатимо після коригування міського бюджету, яке має відбутися на наступній сесії Київради. Також, і я раніше про це говорив, „Татра-Юг“ виграла тендер на поставку ще 10-ти трамваїв, які курсуватимуть на Троєщині. На них теж потрібно виділити кошти рішенням Київради при коригуванні бюджету”, — зауважив Кличко.
Він також зазначив, що ключовою домовленістю з PESA було, зокрема, створення в Києві сервісного центру з обслуговування трамваїв компанії. І він вже працює. З подальшими планами крупногабаритної збірки трамваїв у Києві. “Одне з моїх завдань, щоб вулицями української столиці їздили трамваї з написом “Зроблено в Києві”, — підкреслив Віталій Кличко.
Мер Києва наголосив, що ключовою вимогою тендерів на закупівлю трамваїв є низька підлога. Це вимога сучасних норм — зручність для людей з інвалідністю. А ще два роки тому “Татра-Юг” таких трамваїв запропонувати не могла.
Також Київ планує найближчим часом закупити трамваї на суму близько 25 млн євро за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку. На тендерних вимогах, що формулює ЄІБ.