eksperti-rozpovili-chogo-ochikuvati-vid-kontsesiyi-zaliznichnikh-vokzaliv

Експерти розповіли, чого очікувати від концесії залізничних вокзалів

 • 12881 переглядiв

"Потенційно ми можемо очікувати, що вокзали стануть зручнішими, чистішими, у них з’явиться конкретний господар. Одеський аеропорт став кращим після концесії - з’явилась будівля. Тобто це один із дуже вдалих прикладів трансформації соціальної інфраструктури із появою приватної компанії", - розповів Соколов.

Аналітик KyivStratPro Тарас Семенюк своєю чергою вважає, що концесія вокзалів є продовженням позитивної тенденції, яку останній рік Міністерство інфраструктури реалізує на рівні управління дотаційними стратегічними об’єктами.

"Будь-який тренд на ефективне управління, який останній рік намагаються прищепити в Україні – це є позитивна штука, тому що мова йде про державні підприємства, які не ефективні у своїй системі. Вони паразитують на державному бюджеті. Тобто, якщо ми маємо державне підприємство, яке постійно дотується з наших із вами кишень – це є абсолютний програш. Натомість останнім часом багато говорять про концесію, і вже передають окремі проекти у концесію. Це роблять тому, що такі підприємства не можна продати – вони мають стратегічне значення для держави", - роз’яснив експерт.

Семенюк наголосив: головна перевага концесії полягає у тому, що об’єкт залишається у держави, тоді як інвестор вкладає у нього кошти та на цьому заробляє.

"Абсолютно правильна історія, яка позитивно впливає на імідж нашої держави, бо вона відкривається для інвестицій. Якщо взяти вокзал, то, очевидно, що інвесторів цікавить інфраструктура, а це – постійний потік туристів. Інфраструктура – це ресторани, готелі, орендні можливості. Головне - щоб держава була відкрита і не боялася такого виду співпраці", - зазначив він.

Раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що міжнародні консультанти завершили оцінку концесії вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Києва із загальним обсягом інвестицій у 3,8 млрд грн.

"Ми відкриті й готові дослухатися до інвестицій. Якщо ви хочете вкласти кошти у будь-який інфраструктурний проект, не треба чекати наших ініціатив, ми готові підлаштовуватися під інвесторів та підтримувати важливі приватні ініціативи. Держава має дуже швидко на це реагувати, скоординувати свої дії та дії різних міністерств, щоб сприяти заходженню нових інвестицій у країну. Ера "гарних господарників" завершена, починається ера успішного державно-приватного партнерства. Інвестуємо в Україну!", - розповів Криклій.

Раніше міністерство інфраструктури успішно передало у концесію порти "Херсон" та "Ольвія". "Ольвія", зокрема, передана катарській компаній, яка зобов‘язалася інвестувати у порт 3,4 млрд грн та ще 80 млн грн - в інфраструктуру Миколаєва.

Водночас платіж державі складатиме 80 млн грн з урахуванням індексації та 0,75% від чистого доходу концесіонера, що у 16 разів більше, ніж прибуток порту за минулий рік.

Українські Національні Новини

Політика

    Популярні

    Новини по темі

    Пожежі на Луганщині: кількість постраждалих зросла до 18

     • 15906 переглядiв