АМПУ та підрядник — компанія China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC) підписали документи про завершення днопоглиблювальних робіт на підхідному каналі порту Чорноморськ.
“За останні 20 років суттєво збільшилась кількість заходів у порт Чорноморськ великотоннажних суден з осадкою понад 14,0 м. Тому відреалізації проектів реконструкції підхідного каналу та 1-го ковша Сухого лиману залежить майбутній розвиток порту. По завершеннюцих проектів державні та приватні стивідорні компанії, що працюють у порту зможуть приймати великотоннажні судна з осадкою до 14,5 м типу Panamax і post-Panamax”, — зазначив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс.
В результаті проведених днопоглиблювальних робіт було збільшено параметри підхідного каналу: довжину — до 1600 м, ширину — до 160 м,глибину — до 16 м.
У АМПУ, повідомили, що зараз днопоглиблювальний флот CHEC працює у операційній акваторії першого ковша Сухого лиману. Вже завершена перша черга днопоглиблення операційної акваторії та розпочалися роботи з реалізації другої черги. Після завершення всіх трьох черг з днопоглиблення акваторії 1-го ковша Сухого лиману глибини в його центральній частині досягнуть 15 м.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: З 2014 року обсяги перевалки у портах Азову впали вдвічі — АМПУ
Масштабний днопоглиблювальний проект Адміністрації морських портів України в порту Чорноморськ стартував у серпні 2018 року.Він складається з двох напрямків: днопоглиблення на підхідному морському каналі та в операційній акваторії 1-го ковша Сухого лиману.
Інвестиції АМПУ в реалізацію проекту складають 404,1 млн грн (без ПДВ). Роботи виконує днопоглиблювальний флот підрядника China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC), якого було обрано за результатами відкритих торгів у системі публічних закупівель Prozorro.
Довідка
Підхідний морський канал до акваторії порту Чорноморськ (Іллічівськ) збудований у 1957 році. Спочатку канал був шириною 60 м, глибиною 8,25 м і завдовжки 780 м. Потім параметри каналу поетапно збільшувалися і з часом досягли наступних показників: глибина — 14,5 м, ширина — 150 м і протяжність — 1400 м. Разом з будівництвом каналу тривало будівництво захисних шпор та берегоукріплень.
Нинішня реконструкція збільшить параметри підхідного каналу: довжину — до 1600 м, ширину — до 160 м, глибину — до 16 м.
Загальний обсяг днопоглиблювальних робіт в порту Чорноморськ складе близько 2 млн куб. м. На підхідному каналі вже вилучено майже 500 тис. куб. м ґрунту, в акваторії буде вилучено майже 1,5 млн куб. м.