Геращенко відзначив, що за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я смертність від вірусу “COVID-19” становить 3,4%.
"Це означає, що в разі захворювання 1 мільйона осіб, може загинути 34 тисячі. А з урахуванням дезорганізації української системи охорони здоров’я відсоток смертності може бути і більшим", - написав він.
Заступник міністра нагадав, що в Італії, яка стала головним осередком епідемії в ЄС вчора було прийнято рішення закрити школи і університети, щоб уникнути подальшого поширення вірусу.
А Польщі минулого тижня був прийнятий спеціальний Закон, що визначає повноваження органів влади, обов’язки громадян і юридичних осіб щодо сприяння в боротьбі з епідемією і відповідальність за його невиконання, додав Геращенко.
"Закон носить назву: “Про конкретні заходи, пов’язаних з профілактикою і ліквідацією COVID-19, інших інфекційних захворювань і викликаних ними кризових ситуацій”. У той же час, Україна після 28 років реформ в сфері санітарно-епідіміологіческого благополуччя підійшла не підготовленою до загрози епідемії “Covid-19”. Так, система обов’язкового санітарно-епідемічного контролю була майже повністю демонтована...Держава десятиліттями не виділяла цільове фінансування на заходи з підготовки до можливих епідемій", - зазначив заступник міністра.
Він також розповів про підходи до боротьби з небезпечним захворюванням у наших польських сусідів.
"... наведу 10 найбільш важливих на мій погляд тез з цього Закону, оскільки як не виключено що і Україна повинна бути готова до надзвичайних заходів по боротьбі з короновірусом:
1. Передбачена примусова доставка і госпіталізація осіб хворих або які потенційно можуть бути хворими.
2. Санепідемслужба має право:
— отримання доступу в будь-які будівлі, споруди і приміщення для виконання своїх функцій
— обмеження функціонування або закриття діяльності будь-яких установ на період епідемії.
3. Для фармацевтичних компаній може бути введена заборона на реалізацію ліків за межі держави, а також необґрунтованого підвищення цін у зв'язку з ажіотажем.
4. З метою протидії COVID-19 Рада міністрів може шляхом регулювання перерозподіляти заплановані бюджетні витрати між частинами і відділами державного бюджету.
5. Прем’єр-міністр може накласти на орган місцевого самоврядування обов’язок виконати конкретне завдання в зв’язку з протидією COVID-19.
6. Воєвода може видавати накази, які застосовуються до всіх органів державного управління, .... всім суб’єктам господарювання, юр. особам .... в зв’язку з протидією COVID19. Команди підлягають негайному виконанню.
7. Державне казначейство, органи місцевого самоврядування та державні організаційні одиниці не несуть відповідальності за шкоду, заподіяну в зв’язку з обгрунтованими діями, спрямованими на протидію COVID-19
8. Військовослужбовець, що знаходиться на дійсній військовій службі, може бути направлений командиром військової частини для виконання завдань, не пов’язаних з його військовою спеціальністю та військовою підготовкою, за умови, що він володіє кваліфікацією і повноваженнями для виконання цих завдань “.
9. Для протидії COVID-19 роботодавець може дати вказівку працівнику виконувати протягом певного періоду часу роботу, зазначену в трудовому договорі, поза місцем його постійного виконання.
10. Здорові особи, які контактували з особами, які страждають на інфекційні захворювання, підлягають обов’язковому карантинному або епідеміологічному нагляду, якщо це погоджено органами санітарного нагляду, на строк, що не перевищує 21 день з останнього дня контакту", - написав заступник міністра.
Він також відзначив той факт, наскільки стрімко був розроблений, внесений і прийнятий цей проект закону.
"(Документ - ред.) був поданий в парламент 1 березня і вже 3-го березня прийнятий в цілому. Думаю, що українській владі варто якнайшвидше врахувати і використовувати цей досвід польських колег і приступити до розробки комплексних змін до законодавства спрямованих на захист нації від епідемії “Covid-19”, - резюмував Геращенко.
Нагадаємо, в Україні перевіряють вже 10 підозр на коронавірус.