Так, за його словами, за квітень-червень скорочення обсягів транспортування нафти через інцидент склало більше 4,7 млн тонн, що в грошовому вираженні перевищує 23 млн доларів.
"Якщо питання якості нафти вирішується через механізм заміщення забрудненої хлоридами нафти в трубопроводах на нафту, якість якої відповідає ГОСТу, і цей процес вже наближається до завершення, то питання компенсації недоотриманих ВАТ "Гомельтранснафта Дружба" доходів тільки починаємо обговорювати з ПАТ "Транснефть", - зазначив Борисенко.
Він зазначив, що компанія запропонувала два варіанти врегулювання цього питання.
Перший - це прокачування до кінця року заявлених раніше ПАТ "Транснефть" обсягів транспортування нафти на 2019 рік у розмірі 59,75 млн т.
Другий же - компенсація суми шляхом збільшення тарифів на транспортування нафти.
"Є механізм перегляду тарифів у разі виникнення непередбачених і неконтрольованих обставин, які мали істотний вплив на показники виробничо-фінансової діяльності ВАТ "Гомельтранснафта Дружба". Ситуація прописана у чинній методиці зміни тарифів на послуги з транспортування нафти", - зазначив гендиректор.
Він констатував, що в цьому році такі обставини виникли, адже спостерігається значне відхилення від заявлених раніше ПАТ "Транснефть" обсягів транспортування нафти білоруською ділянкою. Борисенко зазначив, що це істотно впливає на показники роботи компанії і викликано виключно забрудненням трубопроводу хлоридною нафтою.
"Щоб компенсувати наші втрати, необхідно підвищити тариф на 21,7%", - заявив гендиректор.
Як повідомляв УНН, 19 квітня білоруський концерн "Белнефтехим" заявив про різке погіршення якості нафти, що надходить по нафтопроводу "Дружба" з Росії. 23 квітня Білорусь призупинила експорт світлих нафтопродуктів в Україну, Польщу і країни Балтії.
23 квітня Білорусь призупинила експорт світлих нафтопродуктів в Україну, Польщу і країни Балтії. На наступний день нафтопровід "Гомельтранснафта Дружба" зупинив транзит забрудненої російської нафти в Європу після повідомлення оператора польської ділянки "Дружби" PERN про те, що НПЗ в Польщі і Німеччині не можуть приймати і переробляти нафту з такими показниками.
25 квітня "Укртранснафта" вимушено припинила транзит нафти по магістральному нафтопроводу "Мозир-Броди".
У міністерстві енергетики Росії підтвердили факт забруднення російської нафти діхлоретаном - токсичною речовиною, яке застосовують як розчинник жирів і парафінів. Ця речовина має сильну корозійну дію.
Загальний обсяг некондиційної російської нафти з високим вмістом хлорорганіки, який накопичився у трубопроводах Росії, Білорусі, України і Польщі, був оцінений в п'ять мільйонів тонн.
11 травня "Укртранснафта" відновила транзит нафти до Європейського Союзу магістральним нафтопроводом.