"Якщо споживач хоче купити будь-який напій, він підходить, обирає який йому більше до вподоби - потім дивиться в інтернеті на офіційному сайті цього виробника, чи є така продукція у нього взагалі. У першу чергу, чи відповідає пляшка тому розміру, який випускає виробник. Дивиться на ступені захисту, їх наявність. Також треба дивитися уважно всю інформацію на етикетці", - каже Шарков і рекомендує вчитуватися у дані про виробника, місце його знаходження, розташування потужностей, тощо.
Крім того, на етикетці має бути детально розписаний склад продукції.
Загалом, підробок сьогодні серед алкогольних напоїв дуже багато, констатує Шарков, а способів обману споживача – дуже багато.
Наприклад: нібито імпортна продукція, яка вироблена насправді в Україні, або ж незаконно ввезена на нашу територію без відомостей про легального імпортера. Експерт наполягає, що для того, щоб не стати жертвою обману, головне - уважно ознайомитися із продуктом, який тримаєте у руках.
Зауважимо, що на полицях вітчизняних магазинів зараз представлені низка ТМ, які видають себе за грузинські. Мова і про вина і про коньяки, хоч розливають їх в Україні.
За допомогою оманливої реклами, шрифтів на "грузинський манер", виробник просто обманює споживача, розраховуючи на його усталені уявлення про високу якість грузинського алкоголю.
Серед таких ТМ: "Аджарі", "Азнурі", "Гудаурі". Їх виробники - ТОВ "Атлантіс", ТОВ "Лоцмен" і ТОВ "Українська дистрибуційна компанія" відповідно.
Всі ці фірми розливають нібито "грузинський" коньяк, але у нас. А їх продукція до виробництва у Грузії не має жодного відношення.
Влітку переліченим вище виробникам АМКУ виніс припис і вимагав у 10-денний термін прибрати зі своїх напоїв будь-які "грузинські" згадки, які б вводили в оману споживачів. Однак, пропис проігнорований і досі. Псевдоіноземні коньяки продовжують безкарно реалізовувати по всій території нашої країни, у тому числі і через інтернет.