Цитата
“Попередню оплату для придбання 44 нових пасажирських вагонів здійснено 28 жовтня цього року, серед яких передбачено постачання 9 нових плацкартних вагонів. Це будуть перші нові плацкартні вагони придбані за останні 15 років, та вперше плацкартні вагони українського виробництва. Востаннє плацкартні вагони купувалися у далекому 2008 році й були вони російського виробництва”, — зазначив заступник Міністра фінансів України Олександр Кава.
Деталі
Зазначається, що до кінця 2023 року на підтримку залізничного транспорту планується спрямувати близько 11 млрд грн бюджетних коштів. Зокрема, безпосередньо з державного бюджету саме на залізничні пасажирські перевезення передбачено 5 млрд грн. Більша частина коштів — це довоєнні доходи дорожнього фонду, які передбачалися на оновлення рухомого складу залізниці.
“Під час війни Україна втратила багато пасажирських вагонів, які й так були в значному дефіциті. Зокрема, з 1991 року парк пасажирських вагонів зменшився більш ніж втричі. На даний час неможливо запустити нові пасажирські поїзди та збільшити пропозицію місць в існуючих популярних маршрутах, в яких є потреба, саме через нестачу пасажирських вагонів” — йдеться у повідомленні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Укрпошта випустила марку, присвячену працівникам Укрзалізниці
Зауважується, що на відновлення зруйнованої інфраструктури, крім прямих бюджетних коштів, передбачено близько 6 млрд грн кредитних коштів для Укрзалізниці під гарантії держави. Даний ресурс Укрзалізниця зможе використати для реалізації проєктів з відновлення інфраструктури, але за умови подальшого повернення вказаних коштів коштом власних доходів в майбутніх періодах.
Крім того, ведеться робота щодо реалізації міжнародних проєктів спрямованих на відновлення залізничної інфраструктури, а саме:
* залучення позики від ЄБРР на суму до 200 мільйонів євро в рамках проєкту “Надзвичайна підтримка української залізниці”,
* гранту Світового Банку суму 25 мільйонів доларів США в рамках проєкту “Відновлення критично важливої інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”,
* кредиту Уряду Франції на суму 37,6 мільйона євро,
* грантову допомогу від Уряду Швейцарії на суму 14 мільйонів швейцарських грантів.