"Минулий рік "УЗ" закінчила зі збитками в 11,9 млрд грн. Менеджмент довів монополіста до переддефолтного стану, і це не дивно: тільки одна реструктуризація 206 млн кредиту російському "Сбербанку" обернулася щорічної переплатою 14 млн доларів", - зазначив він.
У Раді розраховують на виконання рішення парламентської ТСК, продовжив він.
"У кінці червня закінчується термін повноважень більшості членів Наглядової ради "Укрзалізниці". Голова ТСК по УЗ Юлія Гришина вже заявила, що склад Наглядової ради буде повністю оновлено. Хочеться вірити, що так і буде. Адже, щоб зберегти стратегічно важливу держкомпанію, потрібно повністю змінити керівництво. Інакше наслідки для галузі залізничних перевезень будуть катастрофічними", - написав нардеп.
Магера стверджує, що замість підвищення інвестиційної привабливості підприємства, топ-менеджмент "Укрзалізниці" ухвалює рішення, які тільки погіршують кризовий стан.
"Так, через скасування пролонгації кредиту ЄБРР Україна була змушена сплатити банку 85 млн грн неустойки, а план із закупівлі нових залізничих вагонів був повністю зірваний. "Вишенькою" ж стала заборона Наглядової ради проводити будь-які структурні перетворення, що повністю заблокувало реформу "Укрзалізниці". Її, нагадаю, чекають у ЄС, а програма вже затверджена урядом", - зазначив він.
За три місяці 2021 року правління і Наглядова рада спільними зусиллями зірвали реалізацію інвестиційної програми "Укрзалізниці" вартістю 27 млрд грн, додає нардеп.
"Ви будете здивовані, але в Україні за таке шкідництво і саботаж ще й зарплату платять. У 2019-2020 рр.. члени наглядовї ради "УЗ" отримали в цілому 60 млн грн. При цьому не понесли жодної відповідальності за відверто некомпетентні і корупційні рішення. Кредитний рейтинг "Укрзалізниці" - "близький до дефолту". Це вирок не тільки топ-менеджменту, а й уряду, який довгий час крізь пальці дивився на багатомільярдні збитки", - продовжив він.
Магера впевнений, що лише повне перезавантаження правління і наглядової ради повинні стати першим кроком до порятунку компанії і всієї української залізничної галузі.
Доповнення
У Верховній Раді під головуванням народного депутата від фракції "Слуга народу" Юлії Гришиної продовжує працювати Тимчасова слідча комісія з оцінки критичного стану "Укрзалізниці". ТСК вже домоглася звільнення неефективного керівництва компанії та членів Наглядової ради, яких переоберуть найближчим часом.
Також ТСК вказала на незадовільну роботу НАБУ з протидії корупції в "Укрзалізниці" і настійно рекомендувала керівнику бюро Артему Ситнику організувати роботу підлеглих так, щоб детективи зі спеціального відділу з розслідування корупції в "Укрзалізниці" могли займатися своїми прямими обов'язками, а не сторонніми справами.
Раніше УНН повідомляв, що головний "залізничний" детектив НАБУ Денис Гюльмагомедов замість розслідування корупції в "Укрзалізниці" відвідував оплачувані фондом "Відродження" Джорджа Сороса тренінги, розробляв для них мобільні додатки, а також проводив лекції в соцмережі Clubhouse.
Окрім того, цей детектив розслідував справу "Роттердам+", яку САП недавно в четвертий раз закрила через відсутність доказів провини.