Деталі
Так, проект закону ухвалювався без обговорення.
Згідно з пояснювальною запискою, законопроектом пропонується:
- уточнити окремі підстави для зупинення та припинення державного фінансування статутної діяльності політичної партії;
- запровадити можливість політичним партіям у разі виявлення обставин, які слугують підставами для зупинення або припинення державного фінансування статутної діяльності політичної партії, усувати такі обставини або надавати письмові пояснення з необхідними документами, доказами до прийняття рішення про зупинення або припинення державного фінансування статутної діяльності політичної партії;
- встановити додаткові вимоги щодо обґрунтованості та оприлюднення рішень Національного агентства з питань запобігання корупції про зупинення або припинення державного фінансування статутної діяльності політичної партії;
- підвищити до 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб розмір розбіжностей між відомостями, зазначеними у звіті політичної партії про майно, доходи, видатки і зобов’язання фінансового характеру, та достовірними відомостями, для зупинення або припинення державного фінансування статутної діяльності політичної партії;
- передбачити можливість розміщення коштів політичної партії (у тому числі коштів державного фінансування статутної діяльності політичної партії) на депозитних рахунках з метою отримання пасивного доходу у вигляді процентів, а також визначити, що такий пасивний дохід не вважається внеском на користь політичної партії;
- більш чітко визначити підставу для припинення державного фінансування статутної діяльності політичної партії у разі відсутності будь-яких видатків політичної партії протягом календарного року за рахунок відповідних коштів;
- передбачити можливість перерахування не отриманих раніше коштів державного фінансування статутної діяльності політичної партії у разі набрання законної сили рішенням суду про скасування рішення Національного агентства з питань запобігання корупції про зупинення державного фінансування статутної діяльності політичної партії;
- встановити, що тимчасово, на час здійснення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню COVID-19, передбачених карантином, встановленим Кабміном, не вважається внеском на підтримку політичної партії надання народним депутатом, депутатом місцевої ради, сільським, селищним, міським головою, членом відповідної політичної партії безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку) товарів, робіт та послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій COVID-19, перелік яких визначено урядом відповідно до абзацу першого пункту 3-1 Розділу Х Закону України "Про публічні закупівлі".
Зауважимо
У НАЗК раніше заявили, що керівництво всіх фракцій парламенту зареєстрували законопроект № 5253, яким пропонують позбавити Національне агентство з питань запобігання корупції права виявляти фіктивні витрати політичних партій. За даними агентства, у разі ухвалення законопроекту НАЗК зможе бачити такі порушення у звітах, але вони не зможуть бути підставою зупинення державного фінансування політичної партії за кошти платників податків.
Варто зазначити при цьому, що підтриманий сьогодні законопроект є альтернативним - № 5253-1 – ним, за даними авторів, пропонується більш детальне регламентування підстав та процедури зупинення Національним агентством з питань запобігання корупції державного фінансування статутної діяльності політичної партії.
Водночас, профільний комітет погоджується із необхідністю удосконалення положень щодо врегулювання окремих повноважень НАЗК під час перевірки звітності політичних партій.