На сьогоднішньому позачерговому засіданні нардепи вичерпали затверджений порядок денний повністю та схвалили у першому читанні або ж в цілому сім законопроектів.
Деталі
Першим ухваленим під час сьогоднішнього позачергового засідання став проект закону про внесення змін до статті 51 Кодексу торговельного мореплавства України щодо вимог до кваліфікації членів екіпажу (реєстр. № 3944). Нардепи ухвалили його в першому читанні, а після цього одразу ж ухвалили в цілому з технико-юридичними правками.
При цьому ініціатори законопроекту вважають, що він дозволить суттєво знизити корупційну складову під час атестації моряків. На сьогодні навіть досвідченні моряки зі стажем роботи в Україні змушені повторно складати іспити для підтвердження кваліфікації, витрачаючи на це гроші та час між рейсами. Окрім того, збільшення кількості тих, хто має складати іспит, призводить до утворення черг на отримання кваліфікації, що значно шкодить працюючим морякам. На думку авторів законопроекту, тут криється і корупційна складова, адже “вартість” складання іспиту становить від 5 до 10 тисяч доларів, а загальний обсяг таких хабарів перевищує 10 млн доларів.
Після цього нардепи ухвалили два невідкладні законопроекти Президента, які стосуються питання формування системи оборони держави: проект закону про національний спротив та про збільшення граничної кількості військових ЗСУ. Документи дозволять сформувати територіальну оборону, яка діятиме в населених пунктах по всій Україні та збільшити за рахунок цієї оборони чисельність ЗСУ з 250 до 261 тисячі.
Також нардепи скоротили строки подання правок до цих двох законопроекті, схвалених у першому читанні.
Крім того, ВР підтримала у першому читанні урядовий законопроект "Про критичну інфраструктуру" (№5219), яким пропонується створити Реєстр об’єктів критичної інфраструктури та Національну комісію з питань захисту критичної інфраструктури. Законопроект встановлює засади державної політики у сфері критичної інфраструктури та визначає на законодавчому рівні низку понять, зокрема: “безпека критичної інфраструктури”, “життєво важливі функції”, “захист критичної інфраструктури”, “категорія критичності (критерії) об’єкта критичної інфраструктури”, “кризова ситуація”, “критична інфраструктура”, “національна система захисту критичної інфраструктури”, “несанкціоноване втручання” тощо.
Законопроект 318 голосами прийнято за основу. Очікується, що у разі ухвалення його в цілому, через 3 роки з дня набрання чинності цього документу набувають чинності положення: про обов'язкове страхування об’єктів критичної інфраструктури; про запровадження адміністративно-господарської відповідальності у разі у порушення законодавства у сфері захисту критичної інфраструктури.
Додамо
Також народні депутати розглянули правки до проекту Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю, №3743.
За результатами голосування законопроект 257 голосами прийнято у другому читанні і в цілому.
Зміни законодавчо закріплюють можливість фіксації порушень, пов’язаних з відсутністю документів (дозволів) щодо узгодження умов та режимів перевезення в разі перевищення вагових або габаритних обмежень чи документа про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, в автоматичному режимі, та повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті щодо стягнення у судовому порядку плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
Закон також підвищує відповідальність автомобільних перевізників за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм.
Проект Закону про внесення зміни до розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» щодо тимчасових підстав незастосування заходів адміністративного впливу за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України або виїзду з неї (№5478), був ухвалений за основу та одразу за цим – в цілому. Метою законопроекту є незастосування до громадян України, які проживають на тимчасово окупованих територіях України, на період дії карантину або на час блокування діяльності КПВВ, у тому числі з підстав запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, штрафів за порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію України або виїзду з неї, якщо такі порушення настали з підстав гуманітарного характеру, визначених Кабінетом Міністрів.
У другому читанні та в цілому 297 голосами прийнято проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення окремих категорій осіб (№4555).
Після цього засідання було закрите.