Деталі
Так, уряд ухвалив проект постанови "Деякі питання дорожнього господарства", яким пропонується затвердити перелік об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2021-му році та внести зміни до постанови Кабміну від 21 березня 2018-го року №382 "Про затвердження Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки".
"Загалом планується виділити 23,3 млрд гривень на фінансування робіт з будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення", - вказав Мокан, коментуючи рішення уряду.
При цьому він оприлюднив і сам перелік доріг, які планують будувати або ремонтувати у 2021-му році. І, згідно з документом, лідерами за виділеним фінансуванням є Дніпропетровська, Полтавська та Закарпатська області, які, як очікується, отримають на ці цілі 2,25 млрд грн, 2,14 млрд грн та 1,7 млрд грн відповідно.
Великі об'єкти саме будівництва доріг передбачено у Дніпропетровській та Полтавській областях.
Так, на Дніпропетровщині у 2021 році планується, зокрема, будівництво автодороги держзначення Н-31 Дніпро - Царичанка - Кобеляки - Решетилівка від с. Лобойківка до межі Дніпропетровської області з будівництвом мосту на дорозі через канал Дніпро - Донбас. Загалом передбачається на це 550 000 тис. грн (з яких 100 000 тис. грн на міст).
Також в цій же області очікується будівництво автодороги держзначення М-04 Знам'янка - Луганськ - Ізварине (на м. Волгоград через мм. Дніпро, Донецьк) на ділянці обходу Дніпра від а/д Н-08 до межі Дніпра. І 251 700 тис. грн на цю дорогу у 2021 році.
А на Полтавщині передбачено при реконструкції автодороги Н-31 (згаданої вище) будівництво обходів трьох населених пунктів, будівництво двох шляхопроводів, один - через залізницю, та двох транспортних розв'язок, одна з яких - при пересіченні з а/д М-03 Київ - Харків - Довжанський - на загальну суму 620 500 тис. грн у 2021 році.
Також в Полтавській області очікується будівництво автодороги Н-08 Бориспіль - Дніпро - Запоріжжя (через м. Кременчук) - Маріуполь з мостовим переходом через річку Дніпро у Кременчузі - 100 000,0 тис. грн.
Примітно, що дорогу Н-31 почали будувати у 2017 році. Вартість будівництва автошляху, як повідомлялося, станом на 2020 рік зросла досить суттєво.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мінінфраструктури хочуть віддати контроль за цінами на ремонт доріг: ВР підтримала законопроект
Що стосується виділених коштів по областях, то розподіл фінансування у 2021 році виглядає так:
- Вінницька область - 748 366,2 тис. грн;
- Волинська область - 676 405,3 тис. грн;
- Дніпропетровська область - 2 255 400,0 тис. грн;
- Донецька область - 739 355,7 тис. грн;
- Житомирська область - 603 623,9 тис. грн;
- Закарпатська область - 1 706 040,0 тис. грн;
- Запорізька область - 1 550 269,4 тис. грн;
- Івано-Франківська область - 756 280,8 тис. грн;
- Київська область - 497 119,2 тис. грн;
- Кіровоградська область - 737 918,8 тис. грн;
- Луганська область - 765 618,4 тис. грн;
- Львівська область - 581 392,3 тис. грн;
- Миколаївська область - 875 987,4 тис. грн;
- Одеська область - 1 274 583,6 тис. грн;
- Полтавська область - 2 139 500,0 тис. грн;
- Рівненська область - 643 980,0 тис. грн;
- Сумська область - 612 800,0 тис. грн;
- Тернопільська область - 1 068 706,6 тис. грн;
- Харківська область - 755 056,6 тис. грн;
- Херсонська область - 681 081,7 тис. грн;
- Хмельницька область - 1 051 672,9 тис. грн;
- Черкаська область - 1 160 445,6 тис. грн;
- Чернівецька область - 245 460,0 тис. грн;
- Чернігівська область - 1 193 587,5 тис. грн.
Фінансування цих робіт планується за рахунок спеціального фонду держбюджету за програмою 3111020 "Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення".
Загалом на об'єкти будівництва автодоріг за програмою заплановано 3 154 341,1 тис. грн, збудованих доріг планується введення в експлуатацію - 10,009 км, а також 743,629 пог. метрів мостів. На об'єкти реконструкції автодоріг - 2 198 670,6 тис. грн, введення в експлуатацію - 50,794 км доріг, 299,986 пог. метрів мостів. На об'єкти капітального ремонту автодоріг 4 997 235,0 тис. грн, введення в експлуатацію - 187,85536 км доріг, 1 848,23 пог. метрів мостів. На об'єкти поточного середнього ремонту автодоріг 12 970 405,2 тис. грн, введення в експлуатацію - 949,003 км доріг, 107,24 пог. метрів мостів.
Усього, згідно з документом, у 2021 році планується введення в експлуатацію об'єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення - 1 197,66136 км доріг, 2 999,085 пог. метрів мостів на загальну суму - 23 320 651,9 тис. грн.
Ситуація з дорогами в Україні
Президент України Володимир Зеленський зі своєю програмою "Велике будівництво" приписує собі великі обсяги ремонту доріг. В одному з інтерв'ю наприкінці минулого року він зазначав, що "вже зробили, й це підтверджено, чотири тисячі кілометрів доріг у цьому (2020 - ред.) році, що перевищує загальну кількість кілометрів доріг, зроблених за попередні 10 років. За рік зробили в 10 разів більше, ніж за десять років у сумі". Однак, такі ж заяви лунали і за попередньої влади, і цифри за рік називалася майже такі ж.
Водночас багато критики лунало щодо виділення коштів на будівництво доріг з “ковідного фонду”. Для порівняння, на кінець 2020 року з нього на будівництво, реконструкцію та ремонт автодоріг державного значення було спрямовано 24,9 млрд грн, тоді як на охорону здоров’я — 14,7 млрд грн.
Зокрема, колишній радник голови Офісу Президента Андрія Єрмака Ігор Уманський заявляв, що кошти з коронавірусного фонду, які виділили на будівництво доріг, присвоїв так званий “картель”.
Зауважимо, всього в Україні на сьогодні 419,4 тис. км доріг. Всі вони у зоні відповідальності різних інституцій. Державних доріг в Україні 46,6 тис. км. Вони належать Укравтодору. За них відповідають його структурні підрозділи в областях.