За даними Держстатистики, виробництво коньяків (бренді) в Україні поступово зростає. Так, за останній рік виробництво напою зросло на 1,7%. У 2019 році українські підприємці виробили 253,9 тис. дал. готової продукції.
Споживання коньяків - також зростає: на 12,3% за останній рік. Примітно, що обираючи коньяк, українці віддають перевагу продукту вітчизняного походження: частка продажу нашого коньяку через торгові мережі становить 66,4%, у той час як імпортованого — лише 33,6%.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Історія і вікові традиції коньяку: скільки випивали Наполеон і Рузвельт
Ріст споживання, а відтак - популярності коньяку в Україні мотивує вітчизняного виробника до збільшення обсягів виробництва напою. Хоча технологія виробництва коньяків - досить складна і тривала. Напій виготовляється з соку певних сортів винограду методом подвійної перегонки (дистиляції) і витримування в дубових бочках не менше 30 місяців.
За кордоном коньяк виготовляються, в основному, з білого сорту винограду Уні Блан. Іноді використовують більш ароматні й приємні на смак сорти винограду, такі як Фоль Бланш, Монтілья і Коломбар. Ці сорти винограду менш популярні, оскільки не є стійкими до хвороб. Іноді виробники експериментують, поєднуючи кілька сортів винограду.
В Україні для виробництва коньячних виноматеріалів в основному використовують сорти винограду Аліготе, Ркацителі, Рислінг, Сильванер, Подарок Магарача. Саджанці вищезазначених сортів винограду вирощуються як вітчизняними розсадниками, так і завозяться з-за кордону, свідчать дані корпорації "Укрвинпром".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: KOKTEBEL поділився рецептом "зимового" пуншу на основі коньяку
При цьому, окремі українські виробники імпортують не саджанці винограду, а коньячні спирти. Так, до прикладу, в основі виробництва українського коньяку "KOKTEBEL" лежать коньячні спирти із Грузії, купажовані із сорту винограду Ркацителі.
Ринок коньяку в Україні належить до категорії ринків, які найбільшою мірою постраждали від економічної кризи, кажуть аналітики консалтингового агентства "Pro-Consulting". Однак сьогодні він поступово відновлюється, і має високий потенціал до рекордного зростання: у 2018 році він збільшився в обсязі відразу на 89,7%.
На додаток - сумлінний підхід українських виробників при виробництві напою, який дає підстави стверджувати, що вітчизняна коньячна промисловість крокує в ногу зі світовими трендами.
Як писав УНН, за даними досліджень MMI (компанія TNS) у 2019 році, в ТОП-5 за відомістю брендів коньяку увійшли KOKTEBEL, Шустов, Грінвіч, Жан-Жак, Таврія, а за споживанням - Шустов, KOKTEBEL, Таврія, Ужгородський і Шабо.