“На нашу думку, законопроект 8331-1 (альтернативний) концептуально гірший за основний (у частині, що стосується корпоративного управління у державних банках та банках з державною участю).
Декларуючи наміри удосконалити функціонування фінансового сектору, підкоригувавши надмірну вагу держави у банківській системі, пропонуються непереконливі інструменти.
Ми схильні вважати, що вживлювати в оновлену і стабілізовану систему "колоса на глиняних ногах", метою діяльності якого буде вказувати, розробляти, контролювати, оцінювати, встановлювати, моніторити, заохочувати, мотивувати, — недоцільно”, — наголосили в Асоціації.
У НАБУ додали, що схвалені Засади стратегічного реформування державного банківського сектору передбачають курс держави “на надійну та конкурентну банківську систему, переважна частка якої в середньостроковій перспективі має сконцентруватися у приватній власності”.
“Тому, набравши швидкість, було б вельми недалекоглядним розвертати корабель на 180 градусів”, — зауважили банкіри.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пропозиція Рибалки про об’єднання держбанків абсурдна
Альтернативний законопроект 8331-1 пропонує систему корпоративного управління, яка не забезпечуватиме незалежність менеджменту банків, переконані в НАБУ.
“З 9 членів Ради "Управляючої компанії Державної банківської групи“ лише 3 будуть незалежними; Рада УК призначатиме членів наглядових рад держбанків та визначатиме умови їхньої праці тощо.
Законопроект також визначає однією з функцій "Управляючої компанії" "координацію управління активами та пасивами державних банків та банків із державною часткою власності, в тому числі забезпечення консорціумного кредитування пріоритетних інфраструктурних проектів за участю держави“. Тож, фактично законопроект має на меті узгодження дій банками, у яких зосереджено понад 50% активів системи (протилежно до законодавства про захист економічної конкуренції), а також спільне кредитування проектів (можливо політично вмотивованих) та (як наслідок) концентрацію у цих банках специфічного кредитного ризику”, — пояснили в Асоціації.
Крім того, як зауважили банкіри, законопроект Рибалки передбачає додаткові витрати бюджету на утримання “Управляючої компанії”, а це суперечить схваленій урядом Стратегії розвитку держбанків. Остання ж декларує плани щодо приватизації держбанків.
“Тобто, активи в управлінні скорочуватимуться, а структура УК та витрати на її утримання ні”, — уточнили в НАБУ.
Нагадаємо, 17 травня поточного року депутат Рибалка зареєстрував у парламенті законопроект № 8331-1, яким запропонував створити групу державних банків.
За словами експерта з економічних питань Віктора Борщевського, така пропозиція радикала, з точки зору логіки, є абсурдною.
А на переконання експерта Володимира Ланового, ініціатива радикала, у разі ухвалення, може призвести до десятків мільйонів бюджетних втрат.
Також нагадаємо, що це вже далеко не перша законодавча ініціатива Рибалки, яка викликає подив у експертного середовища.
Так, нещодавно законодавці відмовилися підтримати законопроект Рибалки про кредитні спілки. Тоді експерти зауважили, що пропозиції політика (у разі ухвалення) можуть спровокувати масові банкрутства та знищення близько 200 кредитних спілок.
Беззмістовною експерти вважають і законодавчу ініціативу Рибалки стосовно криптовалют.
Аналогічно непотрібним економісти свого часу охрестили законопроект радикала про ломбарди.