Як зазначає видання, судна, які загорілися в понеділок, мають ті ж назви, що і два газотранспортних танкера, "Maestro" і "Venice", які були включені в консультативну записку про санкції США в минулому році за доставку палива в Сирію.
У казначейській записці США, опублікованій в листопаді, повідомлялося, що будь-які угоди з цими або іншими суднами, які беруть участь в транспортуванні палива в Сирію, можуть призвести до санкцій.
Згодом "Maestro" заборонили використовувати Темрюкський морський торговельний порт на півдні Росії власники його єдиного газового терміналу "Мактр-Нафта", повідомили два джерела з галузі. За інформацією видання, раніше судно завантажувало в порту скраплений газ російського і казахського походження для експорту на Близький Схід.
Відзначаються, що іноді судна вдаються до перекидання палива, але це ризикований маневр.
Російське Міністерство транспорту повідомило, що два кораблі загорілися в понеділок під час навантаження газу у відкритому морі в штормових умовах.
Джерело в Міністерстві повідомило виданню, що Росія дозволяє заправку газу тільки в трьох місцях в регіоні - у всіх наземних портах.
"Всі перекидання з судна на судно, особливо таких небезпечних вантажів, до того ж в штормову погоду і взимку, викликають великі питання", - сказало джерело.
За данням видання, компанія Milano Shipping є власником "Venice", а Maestro Shipping належить "Maestro". "Venice" недавно було перейменовано в "Candy", сказало одне з джерел в галузі.
У той же час два трейдера повідомили Reuters, що обидва судна в кінцевому підсумку належать одній турецькій компанії Milenyum Denizcilik Gemi.
Компанія Milenyum була включена в список санкцій США у 2015 році за організацію поставок зрідженого нафтового газу і газойля в контрольовані урядом Сирії райони.
20 листопада минулого року Міністерство фінансів США додало дев'ять російських і іранських приватних осіб і компаній в свій список санкцій за участь у відвантаженні нафти в Сирію.
Мінфін також випустив консультативну записку, що попереджає про потенційний ризик санкцій для будь-яких організацій, що беруть участь в таких перевезеннях, які вказали, що 35 суден, включаючи "Maestro" і "Venice", що поставляли нафту в Сирію в період з 2016 по 2018 рік.
Агентство Reuters повідомило в грудні, що і "Maestro", і "Venice", продовжили свою діяльність навіть після оголошення і регулярно заходили в порт Темрюк.
Після повідомлення ЗМІ, власникам Maestro було заборонено користуватися газовим терміналом порту, і, отже, доступ до порту був закритий, повідомили джерела в галузі.
У той же час, за даним агентства, "Venice", - тепер відома як "Candy" - продовжувала стикуватися з російським портом.
"Є всі ознаки того, що якась чорна схема мала місце", - сказало одне з галузевих джерел.
Нагадаємо, в районі Керченської протоки сталася пожежа на двох суднах під прапором Танзанії - "Candy" і "Maestro". За попередньою інформацією, судна під прапором Танзанії йшли з Темрюка до Лівії зі скрапленим газом на борту. А в районі Керченської протоки, за 16 кілометрів від берега, на одному з них стався вибух. Щоб врятуватися, люди стрибали у воду.
Як повідомляв УНН, кількість жертв при пожежі на двох суднах в районі Керченської протоки збільшилася до чотирнадцяти осіб.