zakupivli-za-katalohom-zaluchennia-vitchyznianykh-vyrobnykiv-meniu-vid-profesiinykh-tekhnolohiv-zhumadilov-rozpoviv-pro-novi-pidkhody-u-kharchuvanni-ukrainskoi-armii

Закупівлі за каталогом, залучення вітчизняних виробників, меню від професійних технологів: Жумаділов розповів про нові підходи у харчуванні української армії

 • 22753 переглядiв

Закупівля продуктів харчування для ЗСУ здійснюватиметься за каталогом з 409 найменувань, але товари в ньому агрегуватимуться у більш ніж 25 категорій. Меню для українських військових розроблятимуть професійні технологи. Такі нові підходи у харчуванні української армії озвучив на заключному засіданні Міжвідомчої робочої групи з питань визначення нових підходів до закупівлі Міноборони продуктів харчування з використанням електронної системи закупівель гендиректор ДП "Державний оператор тилу" Арсен Жумаділов. Про це повідомляє Мінекономіки, пише УНН.

Деталі

Нові підходи планують запровадити під час закупівель продуктів міністерством оборони з 1 квітня наступного року. Ключовими з них є такі:

– Закупівля продуктів харчування здійснюватиметься за каталогом з 409 найменувань, але товари в ньому на етапі підготовки тендерної документації агрегуватимуться у більш ніж 25 категорій (наприклад, "м’ясні вироби"). Це відкриває широкі можливості для участі в закупівельних процедурах українських виробників.

– Під час формування очікуваної вартості замовник орієнтуватиметься на дані щодо середньостатистичних цін з різних джерел, в т. ч. Держстату.

– Закупівля та логістика відокремлені. Виробник, який переміг у тендері, постачатиме продукцію на розподільчі центри. Послуги доставки з цих центрів до кінцевих споживачів закуповуватимуться державою окремо.

– Буде використовуватися динамічна система закупівель. Вона передбачатиме кваліфікацію учасників до початку торгів, можливість бажаючим пройти кваліфікацію протягом періоду дії кваліфікаційної рамки, приховати з метою безпеки певні дані щодо учасників.

– Людиноцентричність: стандартизовані меню будуть розроблені професійними технологами (в т. ч. тими, які нині захищають країну у лавах ЗСУ). Меню враховуватиме як потреби військових у різних видах раціонів, так і специфіку задоволення потреб в якісному харчуванні в умовах бойових дій.

"Стратегічні цілі, яких ми прагнемо досягти, впроваджуючи нові підходи, - це безперервність забезпечення потреб ЗСУ, довіра з боку суспільства, ринків, держави та наших міжнародних партнерів. Нарешті, ми прагнемо до інституційної стійкості. Щоб запропоновані нами підходи, прозорість та функціональність не залежали від перемінних факторів. В тому числі від того, хто очолює Агенцію", - зазначив Арсен Жумаділов.

У свою чергу, в Мінекономіки відзначили, що нові підходи у закупівлях сприятимуть залученню більшої кількості вітчизняних виробників до участі у тендерах.

"Низка ідей, озвучених під час обговорень на МРГ, вже реалізовані міністерством оборони як перехідні заходи. За інформацією військових, це значно вплинуло на вартість комплекту продуктів у бік зниження. Для міністерства економіки також надзвичайно важливо, що запропоновані Агенцією підходи сприятимуть залученню до участі в торгах саме національних виробників, а не посередників", - сказала заступниця міністра економіки України Надія Бігун.

Додатково

Днями міністерство оборони України презентувало державне підприємство "Державний оператор тилу", яке займатиметься закупівлями для української армії, зокрема, і продуктів харчування. 

Нагадаємо

Гендиректор новоствореного Державного підприємства "Державний оператор тилу" Арсен Жумаділов заявив, що нова стратегія оборонних закупівель у харчуванні передбачає максимальну участь у тендерах виробників продукції, зокрема, національних, а не посередників. А також поступове скасування дискримінаційних вимог, які створювали переваги окремим учасникам ринку. 

Популярні

Новини по темі

Ворожа атака на Київщину: рятувальники показали наслідки

 • 23022 переглядiв