Як зазначають у НАЗК, цим законопроектом пропонується визначити порядок використання трансфертів з державного бюджету, які отримують політичні партії на статутну діяльність, за рахунок чіткого визначення сфер спрямування бюджетних коштів. Адже на сьогодні законодавча база не містить чіткого розуміння, що таке статутна діяльність та не має визначення сфер спрямування політичними партіями бюджетних коштів.
У висновку, підготованому НАЗК зазначаються основні протиріччя законодавчої ініціативи. Зокрема, йдеться про ймовірність суттєвого обмеження законної статутної діяльності політичних партій через запропонований законопроектом перелік статей, на які партії можуть витрачати державні кошти. Також необґрунтованою є пропозиція про розподіл 70% коштів, виділених з державного бюджету на фінансування статутної діяльності політичної партії, на обласні організації партії, а 30% на використання всеукраїнськими партійними органами (центральний апарат).
У Національному агентстві також звертають увагу на необхідність доопрацювання положення законопроекту щодо визначення однією з підстав для припинення державного фінансування – повторного вчинення протягом року порушення порядку використання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а також встановлення адміністративної відповідальності за ці дії. Крім цього, щодо необхідності внесення змін до ч.1 ст.1591 КК України в частині запровадження кримінальної відповідальності за умисні дії, пов’язані з нецільовим використанням коштів державного бюджету, виділених на фінансування статутної діяльності політичної партії.
Як повідомляв УНН, в НАЗК обговорили порядок використання коштів політичними партіями.