Він нагадав, що комітет з питань антикорупційної політики рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект про підстави звільнення з посади глави НАБУ. Але навіть якщо проект ЗУ ухвалять, Ситника не можна буде звільнити.
За словами Малишева, положення закону не поширюватимуться на ситуацію з чинним директором НАБУ. Вони можуть бути застосовні тільки до подібних випадків в майбутньому, пояснює експерт.
Малишев також уточнив, що в законі про НАБУ прописані гарантії від звільнення директора НАБУ.
"Ці гарантії потрібні, щоб не допустити ситуації, коли НАБУ веде розслідування щодо якихось депутатів, а вони за допомогою своїх груп впливу у відповідь звільняють директора НАБУ. Якщо ВР нівелює дані гарантії - орган зруйнують, а на посаду призначать абсолютно контрольовану людину", - прокоментував він.
Крім нардепів, потенційними підслідними НАБУ можуть бути судді, продовжив Малишев. Об'єднавшись з нардепами, вони можуть сфабрикувати справу проти "незручного" керівника Бюро, каже експерт. І якщо кримінальне провадження "організувати" складно, то адміністративне порушення - дуже просто, додав Малишев.
"Якщо такі зміни приймуть, то ми отримаємо ефективний гачок проти незалежного директора НАБУ, ким би він не був", - зазначив він.
Юрист уточнив, що відповідно до закону про НАБУ є перелік підстав для звільнення Ситника. І найбільш доречний варіант відставки за власним бажанням або за результатами аудиту, сказав він, нагадавши, що директор НАБУ йти не має наміру.
"Перевірка триватиме не один місяць, висновок потрібно скласти дуже грамотно, а потім захистити його перед парламентаріями і директором НАБУ. У свою чергу, глава Бюро має право наводити контраргументи. Для даного депутатського складу простіше напівзаконно проголосувати за якийсь документ, ніж витратити кілька місяців на проведення аудиту та складання висновку, як годиться", - резюмував Малишев.
Раніше, директор НАБУ Ситник заявив, що його відставки бажає "один олігарх".