Деталі
"Ще на початку повномасштабної війни скасували акцизний збір на нафтопродукти, а ПДВ знизили з 20 до 7%. Також призупинили регулювання цін на пальне, аби дати можливість операторам швидше поповнювати свої запаси. Все це в комплексі дало можливість наростити обсяги імпорту в 12 разів", – заявила Свириденко.
За її словами, у березні Україна імпортувала 58,8 тис. тонн пального, у травні – 380,8 тис. тонн, у серпні – 709,5 тис. тонн.
"Якщо в березні ми завозили в середньому на добу 827 тонн бензину та 1,4 тис. тонн дизпалива, то в серпні – 4,2 тис. та 16,9 тис. тонн відповідно. На ринку бачимо поступове накопичення запасів нафтопродуктів завдяки постійному зростанню обсягів імпорту. Саме тому сьогодні немає ажіотажного попиту на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання", – зазначила міністр економіки.
За прогнозами споживання, у вересні-грудні щомісяця Україні потрібно 500-550 тис. тонн пального. Як повідомила Свириденко, Україна імпортує більші обсяги, що дає змогу в повній мірі забезпечувати потреби ЗСУ, екстрених та комунальних служб, аграріїв, громадського транспорту.
Міністр наголосила на переорієнтації імпорту пального в західному напрямку, яка сталася після російського вторгнення.
"Сьогодні 95% імпортованого бензину та 72% дизельного палива ми отримуємо з країн ЄС. Лідерами постачання є Румунія, Литва, Словаччина, Греція, Болгарія та Польща. Отже досить швидко ми змогли кардинально змінити вектор імпорту нафтопродуктів таким чином, аби отримувати його в достатній кількості для покриття усіх наших потреб", – заявила Свириденко.
Нагадаємо
30 серпня Верховна Рада у першому читанні схвалила законопроект щодо повернення акцизу на пальне.