Цитата
“Держава передала в управління керівникам „Укрзалізниці“ активи на сотні мільярдів гривень, але замість прибутків отримує збитки. За останні 5 років вартість активів „Укрзалізниці“ знизилась з 208 млрд грн до 142”, — пише вона.
Також нардеп розповіла про причини падіння активів Укрзалізниці.
“Причини у недофінансуванні ремонтів. При чому, я впевнена, що проблема не у фізичній відсутності коштів на ремонти, а у масштабах корупції і їх розтраті. Ці кошти треба шукати всередині компанії, а не ззовні, посягаючи на гаманці платників податки і державний бюджет”, — коментує Гришина.
Так, найбільше недофінансовані у ремонті колії, інформує нардеп, додаючи, що на їх повноцінний ремонт необхідно щонайменше 52 млрд грн.
“Третина колій вже з простроченими ремонтами”, — констатує нардеп.
Крім того, недоремонтовані локомотиви — на їх ремонт потрібно додатково 8 млрд грн.
“60% локомотивів технічно непридатні до експлуатації”, — розповіла Гришина.
Вона також розповіла, що на ремонт вантажних вагонів треба 6 млрд грн, на ремонт пасажирських — 2,6 млрд грн.
“Приміський рухомий склад потребує на ремонт 4,7 млрд грн”, — інформує нардеп.
Гришина переконана, що нецільове використання коштів залізниці сприятиме подальшому занепаду та невідворотному процесу. Вже сьогодні зафіксовано понад 31 тисячу обмежень швидкості руху через критичний стан інфраструктури, додала нардеп.
“Тому у пропозиціях ТСК до Кабміну, профільному міністерству та керівникам „Укрзалізниці“: розробити та неухильно дотримуватися інвестиційної програми для забезпечення відтворення основних фондів на найближчі 5 років, а також вишукати джерела фінансування на реалізацію даної програми”, — уточнила вона.
Гришина також анонсувала чергове засідання ТСК. Воно відбудеться завтра, 16 липня, о 13.00.
“Продовжуємо розбиратися в проблемах “Укрзалізниці”, — резюмувала нардеп.
Доповнення
Минулого року “Укрзалізниця” зазнала рекордних збитків — понад 11 млрд грн. У січні розпочала свою роботу ТСК парламенту щодо “Укрзалізниці” і на початку липня затвердила звіт за результатами піврічної роботи. Масштабна корупція, з якою не справляється НАБУ, некомпетентні менеджери і повсюдна недбалість — основні причини занепаду “Укрзалізниці”, за оцінкою ТСК. Комісія закликає у терміновому порядку звільнити всіх членів Наглядової ради та керівництво компанії, і на їх місце взяти компетентних людей. Разом з тим НАБУ має організувати роботу детективів і виправдати існування свого спецвідділу з розслідування корупції в “УЗ”.