За словами експерт, утворена “Державна служба з питань якості харчових продуктів та захисту прав споживачів” — це поєднання непоєднуваного.
“По-перше, результатів, яких очікували (від реформування, — ред.), так і немає. А по-друге, реформа, яка проводилася, насправді була не стільки реформою, скільки створювався „мегамонстр“, можливо навіть, під конкретну людину з розрахунку заробляння коштів. Тому що сама назва „Державна служба з питань якості харчових продуктів та захисту прав споживачів“ - це поєднання непоєднуваного. В Європі це дві різні структури: якість та безпека і захист прав споживачів. І ще нелогічно якось захист прав споживачів приєднали до Міністерства аграрної політики. Ми отримали результат, де в цій Держпродспоживслужбі по факту працюють ветеринари, фіто-санітари, в них присутні гроші, тому що нікуди не ділися їхні схеми по зароблянню коштів. А от захист прав споживачів нікому не цікавий”, — сказав він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В.Лапа визнав недостатню ефективність превентивних заходів у боротьбі з АЧС
М.Несміянов зазначив, що до цього часу так і не визначені бюджети для Держпродспоживслужби з метою дослідження ринку.
Також, за словами експерта, співробітники Держпродспоживслужби через малу зарплату продовжують брати хабарі.
“Тобто надходять скарги на фальсифікат, а Держпродспоживслужба має проводити дослідження за державні кошти, але ці бюджети насправді такі мізерні, що говорити про якісь серйозні ринки не варто.
Плюс, я знаю, що орган об’єднали, але заробітну плату їм не підняли. І перевіряючі продовжують брати хабарі.
Окрім того, наприклад, ми робили споживчі експертизи і давали результати з акредитованих лабораторій на Держпродспоживслужбу. А вона виходила на перевірки, і на жаль, нічого не знаходила. Ми тут же виходили в ці магазини, і всюди лежить фальсифікат у великих розмірах, що навіть у мільйонах гривень можна виміряти”, — розповів він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Головна причина трагічних наслідків АЧС, полягає у некомпетентності контролюючих органів.
Експерт констатував, що Держпродспоживслужба сьогодні не працює.
"І ситуація все гірша і гірша. Зараз просто працює банальна структура по зароблянню коштів. До самого керівника, В.Лапи, претензій немає. Він прийшов як чесна людина, але він теоретик. А от хто там під ним — це, швидше за все, люди із старих структур, і вони не міняють свій стиль роботи. По великому рахунку — змінилася назва і керівник, а по факту лишилося все те ж, однак у них ще більше свободи. Просто керівник захистом прав споживачів ніколи не займався“,- розповів М.Несміянов.
Нагадаємо, як повідомляв УНН, Держпродспоживслужба протягом 2016 року призупинила діяльність лише двох недобросовісних операторів ринку.
Також нагадаємо, за словами представниці ГО “Громадський контроль захисту споживачів” Ольги Котєхової, Держпродспоживслужба не контролює якість харчових продуктів у торгових мережах.