ukrzaliznitsya-onovit-lokomotivniy-park-koshtom-frantsuziv

Укрзалізниця оновить локомотивний парк коштом французів

 • 16971 переглядiв

Йдеться про закон “Про ратифікацію Рамкової угоди між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо офіційної підтримки оновлення парку вантажних електричних локомотивів акціонерного товариства “Українська залізниця” № 1607-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 1 липня.

“Ратифікація рамкової угоди дозволить забезпечити реалізацію проекту з оновлення парку вантажних електричних локомотивів акціонерного товариства "Українська залізниця“ через закупівлю 130 вантажних електричних локомотивів (80 — двосистемних, 50 — односистемних) для АТ "Українська залізниця“ зі значною локалізацією виробництва в Україні”, — йдеться у повідомленні.

За новим законом закупівля вантажних електричних локомотивів здійснюватиметься коштом державного бюджету та шляхом державних зовнішніх запозичень.

Фінансову підтримку проекту, у розмірі щонайбільше 85% від загальної суми контрактів, надає Україні французька сторона.

“Українська компанія, визначена урядом України, повинна буде сплатити не менше 15% від загальної суми контрактів шляхом попередньої оплати на користь французького постачальника”, — йдеться у повідомленні.

Уточнюється, що загальна сума офіційної підтримки становить 750 млн 125 тис. євро та фінансує реалізацію проекту. Зокрема, 350 млн євро становитиме казначейська позика уряду Французької Республіки, а 400 млн 125 тис. євро — банківські позики, гарантовані Bpifrance Assurance Export, що діє від імені уряду Французької Республіки.

Проект передбачає придбання у Франції французьких товарів та послуг, а також придбання українських чи іноземних товарів та послуг у межах 50% від загальної суми контрактів.

“За виконання контрактів відповідальний французький постачальник, за умови, що офіційна підтримка, надана на придбання українських товарів і послуг, не перевищує 50% від суми експортних контрактів”, — уточнили в пресслужбі Глави держави.

Доповнення

Минулого року “Укрзалізниця” зазнала рекордних збитків — понад 11 млрд грн. За словами Президента Володимира Зеленського, критичний стан залізниці зумовлений махінаціями з кредитами.

“Вони брали кредити до мене, при мені цього не було. Брали кредити на 100, 200, 300 мільйонів доларів під 10-12% річних. А заробляла на цьому та чи інша прокладка між окремим банком і "Укрзалізницею“. Тобто, одна з причин банкрутства "Укрзалізниці" — накопичення кредитів за дуже високою відсотковою ставкою. Ось на чому вони заробляли”, — заявив раніше Зеленський.

Інформацію про зловживання на кредитах підтвердила і профільна парламентська ТСК, яка працює з січня цього року.

Нещодавно голова ТСК Юлія Гришина звернула увагу на чергові сумнівні операції “Укрзалізниці” з євробондами і кредитами. Йдеться про витребування 66 млн доларів коштів “Укрзалізниці” на користь VR Global Partners.

Українські Національні Новини

Економіка

    Популярні

    Новини по темі