"Украерорух витратив 279,9 млн грн на придбання та фінансовий лізинг обладнання за зовнішньоекономічними контрактами. Водночас, до цього часу воно не змонтовано та не введено в експлуатацію", - заявила член Рахункової палати Ірина Іванова, додавши, що наявність чи відсутність вказаного обладнання під час аудиту не підтверджена.
Також, аудитори констатували наявність значної простроченої дебіторської заборгованості на підприємстві.
"Крім того, попри рекомендації Атестаційної комісії Мінінфраструктури, керівник Украероруху не вжив достатніх заходів для виведення коштів зі збанкрутілого "Платинум Банк". І сьогодні існують ризики неповернення коштів і завдання збитків підприємству на суму 404,1 млн грн", - йдеться у документі.
Іванова також зауважила, що під час аудиту були спроби не надавати необхідні документи представникам Рахункової палати. І лише після складення адмінпротоколу впродовж трьох днів аудитори отримали належну інформацію.
Рахункова палата підготувала низку рекомендацій уряду. Звіт про результати аудиту буде надіслано Комітетам Верховної Ради України з питань транспорту, з питань національної безпеки і оборони та комітету з питань запобігання та протидії корупції. Про допущені Украерорухом порушення законодавства буде проінформовано Службу безпеки України та направлено відповідні матеріали.
Нагадаємо, про початок аудиту ДП "Украерорух" Рахунковою палатою було заявлено на початку травня поточного року.
Також нагадаємо, що різні звинувачення щодо грошових махінацій в "Украерорусі" на адресу чинного керівництва ДП звучать вже не вперше. Зокрема, за фактом виведення з рахунків підприємства понад 400 млн грн в збанкрутілий "Платинум Банк" вже відкрито три кримінальні провадження.
Зазначимо, що в "Украерорусі" вже більше півроку триває управлінська криза. Колектив підприємства вимагає відставки чинного керівництва, проте в профільному Міністерстві інфраструктури доводи і вимоги працівників не чують.
Трудова конференція ДП вже двічі висловила недовіру директору "Украероруху" Дмитру Бабейчуку. Після першого такого рішення, в грудні 2017 року, міністр інфраструктури Володимир Омелян призначив проведення фінансового аудиту підприємства. На основі його результатів, чиновники від влади обіцяли прийняти відповідні кадрові рішення, однак, вже 4 місяці поспіль в МІУ висновки аудиту приховують.
Ніяких кадрових рішень, відповідно, теж не приймають.