Деталі
За словами пілота, всі операції були секретними. Через це часу на розуміння і дослідження всіх нюансів не було навіть в екіпажів.
Кожен політ готувався індивідуально. У когось була доба на підготовку, у когось – тиждень, у деяких – лічені години.
Головна складність – допомогу потрібно було доправляти на 100 км у глибину контрольованої ворогом території.
"Згідно з тактикою, всіма математичнима розрахунками, це було не те що складно – це було майже неможливо виконати. Але практика показала, що це можливо виконати, і ми виконували", – сказав пілот.
Він додав, що найбільше хвилювання було тоді, коли екіпаж йшов до гелікоптера. Але в процесі польоту це вже сприймалося як робота.
На зворотному маршруті не вдалося уникнути атаки ворога.
"Через три хвилини після вильоту в мій вертоліт влучила ракета ПЗРК. І відмовив один двигун. Інший вертоліт, який летів позаду, упав. Весь екіпаж загинув. Після влучення ракети був викид адреналіну. І ми тільки робили те, що маємо робити. У нас був варіант сісти на іншому майданчику, щоб не летіти. Бо знали, що один двигун. Але на борту були 20 поранених. І як їх забирати, якщо сядемо десь у полі. Для евакуації потрібен буде інший вертоліт. А це вже була незапланована операція і це було неможливо. Потрібно було летіти до кінця", - сказав пілот.
Нагадаємо
Керівник головного управління розвідки Кирило Буданов повідомив, що до захисників Маріуполя на завод "Азовсталь" літало з допомогою 16 військових гелікоптерів Мі-8. Всього здійснили сім вильотів.