rosiya-vede-masshtabnu-informatsiynu-kampaniyu-proti-zakhidnikh-vaktsin-nyt

Росія веде масштабну інформаційну кампанію проти західних вакцин – NYT

 • 23925 переглядiв

Цитата

“Російська компанія сфокусована на латиноамериканських країнах, включаючи Мексику, яка на цьому тижні підписала угоду про придбання мільйонів доз російської вакцини, і Аргентину, яка минулого місяця почала вакцинацію своїх громадян за допомогою цієї вакцини.

Проведена в соціальних мережах іспанською мовою і підкріплена офіційним аккаунтом російського посольства в Мехіко в Twitter, кампанія ознаменувала собою нове зміщення акцентів в діяльності російського впливу, сприяючи просуванню російської промисловості і наукової інформації над своїми конкурентами в той час, як уряди по всьому світу женуться за вакцинацією свого населення”, — пише видання.

Дослідники про дезінформацію з боку РФ

Російська вакцина “Супутник V” була названа в честь першого супутника на орбіту Землі, запущеного Радянським Союзом в 1957 році. Супутник V вважається дешевше і легше в транспортуванні, ніж вакцини американських компаній Pfizer і Moderna. Але деякі дослідники стверджують, що критика в російських виданнях західних вакцин вводить в оману.

“Майже всі, про що вони говорять про вакцину, маніпулюється і випадає з контексту”, — сказав Брет Шафер, член “Альянсу за забезпечення демократії”, правозахисної групи, яка відстежує російську дезінформацію. “Кожна негативна історія або питання, пов’язане з американської вакциною, посилюється, в той час як вони наповнюють зону будь-яким позитивним повідомленням про російську вакцину”.

ЗМІ за підтримки російського уряду розмістили на Facebook і Twitter сотні посилань на новинні повідомлення, в яких повідомлялося про можливі зв’язки, які вказують на те, що американські вакцини, можливо, зіграли роль в смертях, заявили дослідники. В акаунтах опущені наступні повідомлення, в яких йдеться про те, що вакцини, швидше за все, не зіграли ніякої ролі в смертях.

“Це були скоординовані зусилля, які були частиною PR кампанії і частиною дезінформації. Це одна з найбільших операцій, яку ми бачили, по просуванню наративу про вакцину в Латинській Америці, і, схоже, це дало свій вплив”, — сказав Джеймі Лонгорія, дослідник в області дезінформації. “Росія неухильно сіяла наратив, який виріс і був, в деякій мірі, прийнятий”.

Дослідники відстежують аналогічні зусилля Росії в країнах Східної Європи, які все ще ведуть переговори з Росією про покупку вакцини. Дослідники в області дезінформації також стежили за тим, як Росія поширювала подібні наративи на півдюжини мов, орієнтуючись на країни Центральної і Західної Африки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іран цього тижня розпочне кампанію щеплення від COVID-19 російською вакциною

Роль КНР

Китай також приєднався до боротьби, вразивши аналогічний антиамериканський тон вакцини, спрямованої на внутрішню аудиторію, за словами дослідників дезінформації. У той час як Росія і Китай, схоже, не працюють разом, їх загальні інтереси привели до загального наративного викладу фактів. Минулого місяця один з акаунтів в Twitter, присвячений Супутник V, опублікував китайський репортаж, в якому помилково стверджувалося, що американські ЗМІ зберігали мовчання з приводу смертей, пов’язаних з вакциною Pfizer.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Геополітична гра вакцин” впливає на здоров’я українців — NYT

Влада США про дезінформацію з боку РФ

Представники спецслужб США помітили перший сплеск активності в Росії, спрямований проти іспаномовних громад, в серпні, коли президент Володимир Путін оголосив про те, що він схвалив Супутник V. З тих пір російська кампанія активізувалася, заявили два співробітника спецслужб, які розмовляли з The New York Times на умовах анонімності, тому що їм не було дозволено спілкуватися з репортерами.

Чиновники Держдепартаменту охарактеризували кампанію з надання впливу Росією як поєднання підтримуваних державою засобів масової інформації, що виділяють повідомлення, які попереджали про небезпеку американських вакцин, в той же час просуваючи будь-які повідомлення, які були з ентузіазмом сприйняті щодо російської вакцини.

У Держдепартаменті минулого місяця був поширений доповідь з описом зусиль Росії, за словами офіційних осіб. Прес-секретар Держдепартаменту тоді заявив, що Росія намагалася просувати свою власну вакцину, “прагнучи посіяти недовіру” в США до західних вакцин. Аналізуючи більше 1 тис. російськомовних акаунтів на Twitter, Центр глобального взаємодії Держдепартаменту виявив, що іспаномовні акаунти демонструють найбільшу активність. Російська компанія, за словами прес-секретаря, “підриває колективні глобальні зусилля, спрямовані на припинення глобальної пандемії”.

Соцмережі та дезінформація РФ

Twitter відмовився коментувати будь-які російські операції, орієнтовані на іспаномовну аудиторію, але заявив, що продовжує розслідування.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Birdwatch: Twitter представив пілотний проект по боротьбі з дезінформацією

За словами дослідників, російська кампанія ґрунтується на повідомленнях, обраних на принципах “вишенька на торті”. Так, видання наводить приклади російської пропаганди, коли 17 січня Russia Today Espanol написала в Twitter, що Норвегія має намір розслідувати, чому 23 літніх людей померли після отримання вакцини Pfizer. За три тижні до цього той же самий аккаунт написав в Twitter кілька повідомлень про шість людей, які померли під час випробування вакцини компанії Pfizer. У повідомленнях не був наявний контекст від медичних експертів, які стверджували, що смерть, швидше за все, не мала ніякого відношення до вакцини.

Акаунти ділилися схожими описами на Facebook. 5 січня іспаномовних сторінка Russia Today на Facebook поділилася з 17 мільйонами своїх послідовників історією про те, що через два дні після отримання вакцини Pfizer померла португальська медсестра. Історія мала на увазі, що за це відповідала вакцина, хоча лікарі і розтин прийшли до висновку, що вакцина, швидше за все, не зіграла ніякої ролі в її смерті.

Дипломатичний корпус Росії також використовував свої акаунти в соціальних мережах для просування іміджу, що російська вакцина піддавалася несправедливому контролю.

За словами Лонгорія і інших осіб, які вивчають операції російського впливу, обсяг повідомлень був значним. На CrowdTangle, що належить Facebook інструменті, який аналізує взаємодію на сайті, вони виявили, що сторінки Russia Today і Sputnik, орієнтовані на іспаномовну аудиторію, викликали більше 1000 повідомлень, при цьому за останній рік було опубліковано більше шести мільйонів повідомлень зі словом “vacuna”, що по-іспанськи означає “вакцина”.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дезінформація про COVID-19 від Росії та Китаю впливовіша за інформацію від місцевих ЗМІ — дослідження

Спочатку бізнес, потім дезінформація

Дослідники відзначили, що раніше зусилля Росії були зосереджені на інших цілях, наприклад, на вакцину Оксфорд-AstraZeneca. Спроби Росії підірвати довіру до цієї вакцини, включаючи меми та повідомлення в Facebook, Twitter та інших місцях, в яких вона зображувалася як небезпечна, досягли свого піку влітку і на початку осені, вважають дослідники.

В ході кампанії були висловлені припущення про те, що вакцина перетворить людей в мавп, оскільки вона була розроблена з використанням вірусу шимпанзе. Згідно з попереднім звітом в лондонській газеті The Times, кампанія в основному була орієнтована на країни, які обговорювали покупку британських або російських вакцин.

Ця кампанія різко припинилася в середині грудня, після того як фармацевти оголосили про те, що російська вакцина “Супутник V” і вакцина “Оксфорд-AstraZeneca” досягли домовленості про випробування комбінації їх вакцин разом.

“Можна побачити чітку переломну точку, коли історії про AstraZeneca раптом переходять з повністю негативною в повністю позитивну”, — сказав Лонгорія. “Це дуже різко, і дуже ясно, що коли змінилися ділові інтереси, змінилися і цілі їх діяльності щодо впливу”.

Українські Національні Новини

Політика

    Популярні

    Новини по темі

    У російській колонії без меддопомоги помер українець

     • 13833 переглядiв

    Forbes: статки Маска за тиждень зросли на 11,5 млрд доларів

     • 16883 переглядiв

    Хорватський нападник став футболістом СК "Дніпро-1"

     • 12148 переглядiв