ukenru
obyekt-ne-rozpiznano-elektrosamokati-na-dorogakh-yak-viklik-dlya-pdr

Об’єкт не розпізнано: електросамокати на дорогах, як виклик для ПДР

 • 74112 переглядiв

КИЇВ. 15 листопада. УНН. Власники такого транспорту, як електросамокат (а також гіроскутер, моноколесо, сегвей, гіроборд та інші) стали активними учасниками дорожнього руху в Україні за останні роки. Проте, якщо в інших країнах статус такого транспорту якось конкретизується та визначається, то в Україні, власникам такого транспорту пропонують дотримуватись ПДР та вважати свій транспорт чимось на кшталт велосипеду, але з маленьким двигуном.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Франції ввели обмеження та штрафи для водіїв електросамокатів

Кореспондент УНН звернувся із запитом до департаменту Патрульної поліції, щоб розібратися з юридичним статусом електросамоката та подібного електротранспорту.

“Інформуємо, що, відповідно до частини першої статті 14 Закону України „Про дорожній рух“, учасниками дорожнього руху є особи, які використовують автомобільні дороги, вулиці, залізничні переїзди або інші місця, призначені для пересування людей та перевезення вантажів за допомогою транспортних засобів. При цьому до учасників дорожнього руку належать водії та пасажири транспортних засобів, пішоходи, велосипедисти, погоничі тварин”, — пишуть у департаменті.

Так, власник електротранспорту є учасником дорожнього руху, отже має дотримуватись ПДР. Проте, як повідомляють у поліції, механічні показники електросамоката не підпадають під визначення механічних транспортних засобів в Україні.

“У пункті 1.10 Правил дорожнього руху (далі — ПДР), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, визначено, що механічний транспортний засіб — це транспортний засіб, що приводиться в рух за допомогою двигуна. Цей термін поширюється на трактори, самохідні машини і механізми, а також тролейбуси та транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт. Таким чином, щоб електросамокат та подібний електротранспорт вважався механічним транспортним засобом, він повинен мати двигун потужністю понад З кВт. Зазвичай потужність таких пристроїв становить від 250 до 800 Вт.”, — зазначають у патрульній поліції.

Тож, не зважаючи на те, що самокат має двигун, як, наприклад, і тролейбус — його потужності недостатньо щоб отримати юридичний статус “механічного транспортного засобу”, а у ПДР для двоколісних транспортних засобів є визначення: велосипед, мопед та мотоцикл. Жодне з цих визначень до електросамоката та подібного електротранспорту (електробайк, гіроскутер, моноколесо, сегвей. гіроборд і т. п.) повністю не підходить.

Проте, для того щоб не створювати небезпечних ситуацій на дорозі, існує правило, що згідно з пунктом 11.7 ПДР транспортні засоби, швидкість руху яких не повинна перевищувати 40 км/год або які з технічних причин не можуть розвивати таку швидкість, повинні рухатися якнайближче до правого краю, крім випадків, коли виконується обгін, об’їзд або перестроювання перед поворотом ліворуч чи розворотом.

Відповідно до пункту 1.9 ПДР особи, які порушують ПДР, несуть відповідальність згідно із законодавством України.

“Зважаючи на викладене, особа, що здійснює рух проїзною частиною ТЗ, є учасником дорожнього руху, тому має дотримуватися ПДР та підлягає притягненню до відповідальності на загальних підставах у разі порушення цих Правил”, — роз’яснили у поліції про участь електросамоката у дорожньому русі.

На запитання кореспондента УНН, яким чином означили електросамокат під час оформлення першого випадку ДТП між електросамокатом та автомобілем, у поліції відповіли: “Згідно з даними системи ІПНП дорожньо-транспортну пригоду, яка сталася 16.09.2019 у місті Львів за участю автомобіля МЕRСЕDЕS-ВЕNZ і електросамоката, обліковано як наїзд на велосипедиста, а її матеріали направлено для розгляду до Городоцького районного суду Львівської області”.

Тож питання юридичного статусу електротранспорту, типу самоката, залишається відкритим.

Нагадаємо, 16 вересня, у Львові, сталася дорожньо-транспортна пригода за участі електросамоката. Власника електросамоката госпіталізували до лікарні.

Українські Національні Новини

Суспільство