Так, у НБУ виокремили кілька пунктів, на які варто звернути увагу:
- Автоматичне продовження строку депозиту можливе лише за вашої згоди.
"Автоматичне продовження строку дії депозиту можливе лише, якщо клієнт дав на це згоду: підписав договір із такою умовою або поставив "галочку" у відповідному полі в мобільному додатку. Ми рекомендуємо банкам пояснювати клієнтам усі умови отримання послуги, зокрема, що відбуватиметься після завершення строку дії депозиту. Також рекомендуємо діяти на випередження: заздалегідь інформувати клієнта про завершення терміну дії депозиту й пропонувати йому варіанти подальших дій", - вказали у регуляторі.
- Якщо ви хочете мати можливість достроково зняти кошти з депозиту у випадку "форс-мажору", цю умову варто передбачити в договорі.
"Якщо така можливість не передбачена в договорі, банк може відмовити. Тому ми рекомендуємо клієнтам зважати на вищезазначене і в разі потреби обирати депозит, умовами якого передбачено можливість достроково знімати кошти. Водночас банкам рекомендуємо розглядати кожен випадок окремо та, за можливості, йти назустріч клієнтам", - зауважили у НБУ.
- У договорі варто передбачити чіткі умови повернення депозиту та можливі комісії.
Клієнт має депозит у банку в іноземній валюті. Після завершення строку дії депозиту він захотів перевести кошти з депозиту на поточний рахунок. Але дізнався, що банк тимчасово ввів комісію на повернення валютних коштів. У тарифах банку має зазначатися, що комісія за зняття грошей не поширюється на відсотки та суму вкладу. Тобто, якщо клієнт захоче перевести кошти на поточний рахунок після завершення терміну депозиту та зняти готівкою через касу, комісій бути не повинно. Проте, аби уникнути неочікуваних ситуації, варто наполягти, щоб у договорі передбачалися чіткі умови повернення коштів, можливі комісії, зазначили у Нацбанку.
"Перед підписанням депозитного договору радимо уважно його прочитати. Варто прискіпливо вивчити усі умови, можливі нюанси та ризики. Якщо у відносинах із банком все ж виникла ситуація, у якій банк, на вашу думку, порушив умови договору та ваші права, напишіть звернення на ім’я керівництва фінустанови. Якщо банк відмовляється йти назустріч і нехтує скаргою, слід звертатися до НБУ", - вказали у регуляторі, даючи пораду, як вирішити такі ситуації.
Нагадаємо, українці наростили гривневі депозити у банках.