“Метою законопроекту є збереження автомобільних доріг загального користування від руйнування шляхом вдосконалення здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів”, — сказав народний депутат України від партії “Слуга народу” Олександр Скічко.
Так, Проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю підтримали 270 народних обранців.
Проектом Закону передбачається, зокрема, підвищення відповідальності автомобільних перевізників за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм.
Законопроектом також запроваджується відповідальність за відмову від габаритно-вагового контролю, яка передбачає, зокрема накладення штрафу у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та за порушення, допущені при заповненні вантажовідправником товаро-транспортної накладної або інших передбачених законодавством документів на вантаж.
Зокрема, запроваджується адміністративна відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото і кінозйомки, відеозапису в тому числі зафіксовані в автоматичному режимі.
Скільки це у конкретних сумах, розповів міністр інфраструктури Владислав Криклій:
- 34 тис. грн — штраф для вантажовідправників за порушення при внесенні відомостей у товарно-транспортні накладні або інші документи на вантаж;
- від 1700 грн до 51 тис. грн — штраф для власників ТЗ за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм у залежності від % перевищення. Наприклад, 1700 грн за перевищення до 2%, 5100 грн — за перевищення від 2% до 5%, 34 тис. грн — за перевищення на 20%-30%, 51 тис. грн — за перевищення на понад 30% тощо.
- 51 тис. грн — штраф для власників водіїв ТЗ за відмову від проходження ГВК;
- 51 тис. грн — штраф для посадових осіб суб’єктів господарювання, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності та/або водіїв за невиконання законних вимог працівників Укртрансбезпеки щодо перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт, усунення порушень законодавства з безпеки на автомобільному транспорті або створення перешкод для виконання покладених на них обов’язків/завдань.
“Але найважливіше, що новели законопроекту передбачають адмінвідповідальність за порушення, зафіксовані в автоматичному режимі. Це дозволить повноцінно запустити систему зважування в русі без людського фактору та участі інспекторів на дорозі. Очікуємо на ухвалення в цілому якнайшвидше”, — наголосив Криклій
Нагадаємо, минулого тижня Уряд ухвалив проект розпорядження “Про заходи з недопущення руйнування автомобільних доріг”, відповідно до якого в Україні здійснюватиметься посилений цілодобовий габаритно-ваговий контроль вантажівок.